2015-09-21

Nya YA-boksläpp 21/9 - 27/9

Walk on Earth a Stranger (The Gold Seer Trilogy, #1)Walk on Earth a Stranger (The Gold Seer Trilogy #1) - Rae Carson 

Lee Westfall has a secret. She can sense the presence of gold in the world around her. Veins deep beneath the earth, pebbles in the river, nuggets dug up from the forest floor. The buzz of gold means warmth and life and home—until everything is ripped away by a man who wants to control her. Left with nothing, Lee disguises herself as a boy and takes to the trail across the country. Gold was discovered in California, and where else could such a magical girl find herself, find safety? 


Walk on Earth a Stranger, the first book in this new trilogy, introduces—as only Rae Carson can—a strong heroine, a perilous road, a fantastical twist, and a slow-burning romance. Includes a map and author’s note on historical research.

Library of Souls (Miss Peregrine's Peculiar Children, #3)
Library of Souls (Miss Peregrine’s Peculiar Children #3) - Ransom Riggs

The epic conclusion to the best-selling series!


Time is running out for the Peculiar Children. With a dangerous madman on the loose and their beloved Miss Peregrine still in danger, Jacob Portman and Emma Bloom are forced to stage the most daring of rescue missions. They’ll travel through a war-torn landscape, meet new allies, and face greater dangers than ever. . . . Will Jacob come into his own as the hero his fellow Peculiars know him to be? This action-packed adventure features more than 50 all-new Peculiar photographs






Fler nya boksläpp

Blood and Salt (Blood and Salt, #1) Beastly Bones (Jackaby, #2) This Monstrous Thing Never Never
Ungodly (Goddess War, #3) The Scorpion Rules (Prisoners of Peace, #1) The Thing About Jellyfish I Crawl Through It
Nightfall What We Saw Sound The Unquiet
The Tattooed Heart (Messenger of Fear,#2) Bits & Pieces (Benny Imura, #5) Juniors The Summer Marked (The Winter People, #2)
Half a Creature from the Sea: A Life in Stories Silver Eve (Guardians of Tarnec, #2) Connect the Stars The Murdstone Trilogy
The Fall Husky MiNRS Picture Imperfect

Svenska böcker/översättningar

 Ja jag har mens, hurså?

Mina tankar

Böckerna som hamnar i min TBR-lista den här veckan är: 
- Walk on Earth a Stranger: Har inte läst författarens första serie, men en kan omöjligt få för mycket fantasy, så in på listan it goes.
- Library of Souls: Skäms ihjäl för att jag fortfarande inte läst andra boken i serien, Spökstaden. Speciellt med tanke på hur otroligt mycket jag tyckte om första boken. Men den ska definitivt läsas innan den här finingen släpps på svenska! 

- Blood and Salt: En tolkning av Romeo och Julia, med skräckinslag. Jag vet inte riktigt om det där sista är riktigt min grej, men jag älskar ju Shakespeares Romeo och Julia så är nyfiken på alla retellings av den. Men som sagt, skräckdelen får mig ändå att vara lite avvaktande. Får invänta lite recensioner och se om den kan gå eller inte.  
Never never: Alltså, jag är egentligen inget fan av Peter Pan-sagan, men tack vare tv-serien Once Upon A Time älskar jag när historien tolkas så att Peter Pan är the bad guy och Hook lite mindre bad guy, så kanske den här kan vara något? 
- Jag var här: Har inte läst något av författaren tidigare böcker, men tror verkligen att de, inklusive den här, passar mig väldigt bra. Jag gillar ju när det är hjärtskärande och om jag har förstått rätt är alla Formans böcker det på ett eller annat sätt. 

//Frida
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar