2016-04-12

Nytt i bokhyllan: Seriealbumspecial

Förra veckan gjorde jag en stoooor seriealbumsbeställning från Apart förlag och nu när de hittat hem till mig tänkta jag att jag skulle visa upp vilka jag valde. Jag har haft nästintill noll läslust den sista tiden på grund av att kurslitteraturen tar död på mig och det sista jag vill göra är att läsa ännu mer utöver det. Därför har det blivit betydligt mer tv-serietittande än läsning den senaste tiden. Men jag hoppas att seriealbum kan vara lösningen på det problemet. Där får jag ju lite av båda och dessutom har jag inte läst seriealbum på väldigt länge vilket gör att jag är är extra pepp. 


Klickade hem de tre sista seriealbumsversionerna av Game of Thrones. Jag läste den första delen för ganska länge sedan, men tyckte mycket om den så det ska bli roligt att läsa vidare! Jag älskar ju både boken och tv-serien så risken att jag inte skulle tycka om resterande seriealbum är ju nästintill obefintlig. 


Jag har länge varit nyfiken på Love Hurts, så nu passad jag på att klicka hem både del ett och två. Har höga förväntningar på dessa och hoppas såklart att de kan leva upp till dem. 


Efter att ha förälskat mig i BBC Sherlock kändes det helt rätt att bekanta sig med originalberättelserna av Arthur Conan Doyle lite bättre och jag tror att de här seriealbumen kan vara en bra start.


Det här var en vild chansning, men jag hoppas verkligen att jag ska tycka om dem eftersom jag köpte alla fem volymerna på en gång (tredje delen kom i ett eget paket lite senare än de andra, därav är den inte med på bilden, ifall någon undrade ^^). De är i vilket fall otroligt fina inbundna volymer och det ska bli spännande att bekanta sig med den nordiska mytologin lite bättre. 

Om ni precis som jag önskar lite mer seriealbum i era liv kan jag tipsa om att ni just nu får 10% rabatt om ni anger rabattkoden APART när ni handlar på  Aparts hemsida. Frakten är fri om man handlar över 400 kr. 

//Frida
 

1 kommentar:

  1. I perioder ser jag jätte mycket serier och läser nästan ingenting men då är det tvärtom vissa perioder :)

    SvaraRadera