2013-02-06

Fallen Ängel

Titel: Fallen Ängel
Författare: Becca Fitzpatrick
Serie: Hush Hush #1

Kan tex köpas här: Bokii

En svunnen ed.
En fallen ängel.
Förbjuden kärlek.

Med sitt hånfulla leende och ögon som ser rakt igenom henne, fångar Patch omedelbart Noras uppmärksamhet. Om än mot hennes vilja och absolut mot allt bättre vetande. Patch dyker upp överallt i Noras liv, och verkar dessutom veta mer om henne än hennes närmaste vänner. Nora måste välja: ge upp sitt motstånd och bli hans eller fly så långt bort det bara går. Men när sanningen om Patch börjar gå upp för henne är det för sent att fly...


Då var det tredje gången jag har läst den här boken nu och jag måste säga att jag tyckte precis lika mycket om den som första gången. Måste dock säga att jag gillar den snäppet bättre på originalspråk, även om jag ändå tycker den är helt okej översatt.

Det finns så mycket som jag tycker om med den här boken, som gör att jag vill läsa om den igen och igen. Framför allt har det med stämningen att göra. Även om jag vid det här laget vet precis vad som kommer att hända, så får jag fortfarande den där skumma och lite mörka känslan när jag läser. Det går inte riktigt att förklara, men hur som helst så gillar jag det. Kanske har det med miljöerna att göra? Jag kan verkligen se precis allt framför mig. Det rullar på som i en film, allt är så tydligt. Mörkt och grått och lite creepy.

Nora, berättarjaget, tycker jag mycket om som karaktär, framför allt för att det är så lätt att känna igen sig i henne och för att hon känns väldigt äkta. Sen gillar jag Patch riktigt mycket. Visst, han är det vanliga; lång, mörkhårig, mörka ögon, mystisk, osv... Men åh, det kan inte hjälpas, han är en av mina favoritkaraktärer när det kommer till motsatta könet. Det är verkligen något speciellt med honom. Att han är så där svår och oåtkomlig är precis det som gör honom så attraktiv. Mystiken kring honom är verkligen underbar.

Handlingen går precis lagom fort fram och en annan sak som gör den här boken så bra är att det händer saker nästan hela tiden och det blir aldrig tråkigt eller segt att läsa. Som ni kanske förstått vid det här laget är detta en av mina favoritböcker och jag kommer troligtvis att läsa om den fler gången. Det finns helt enkelt så mycket som gör den så bra!



//Agnes

2 kommentarer:

  1. Åh Fallen Ängel<3 Håller på och läser 4:an i serien, Finale :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att veta att någon annan känner som jag för den här boken! Tycker den är lika fantastisk varje gång som jag läser den! :)

    SvaraRadera