2014-04-13

Läs-a-lot: Påsklov

Bild lånad från Bokzoem

Läs-a-loten är tillbaka och den här gången är det AnnaBookshelf och Zozzo och EmmeBokzoem som håller i det hela. De har även lagt till en liten tävling, vilket jag tycker är väldigt skoj. 

Eftersom Anna, Zozzo och Emme redan gjort så bra inlägg om Läs-a-loten tänker jag inte skriva något detaljerat inlägg om regler och så här, utan ni får helt enkelt kolla in deras inlägg här och här om ni vill veta mer. 

Eftersom jag själv inte har något påsklov och dessutom redan har ganska mycket inplanerat nästa vecka vet jag inte hur mycket läsning jag kommer att hinna med, men jag ska göra mitt bästa. Har varit inne i någon slags lässvacka den senaste tiden och hoppas på att Läs-a-loten kan hjälpa mig att få tillbaka läsglädjen igen. 

Jag kommer inte sätt upp några speciella läsamål den här gången, men jag har två recensionsexemplar som jag väldigt gärna skulle vilja läsa den kommande veckan: Dödens trubadur av Fredrik Lindblom och The Diamond Thief av Sharon Gosling. Om jag hinner med fler böcker så är det Allegiant av Veronica Roth som står näst på tur. Skäms ihjäl över att jag fortfarande inte har läst ut den än... 

Under veckan kommer jag att uppdatera på min personliga twitter (@loveliciouzz) och i slutet av veckan kommer jag att göra en sammanfattning här på bloggen. 

//Frida

1 kommentar:

  1. Det är väl ett lagom mål med två böcker. Det har jag också satsat på!

    SvaraRadera