2014-04-26

Omslagsnytt

  Jag brukar spara nya omslag till "Bokiga nyheter"-inläggen, men de här två var så fina att de förtjänar ett separat inlägg. Böckerna jag pratar om är Heir of Fire av Sarah J Maas och Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater. 

Throne of Glass

Omslagen till vänster är de brittiska och de till höger är de amerikanska. Tycker båda är otroligt fina, men de brittiska är ändå mina favoriter. Älskar hur badass Celaena ser ut på alla omslag. Undrar dock lite varför hon helt plötsligt bytt till pilbåge? Inte för att jag klagar. Har alltid tyckt att pilbåge är så mycket coolare än svärd, haha ^^


HOF UK HOF US

Tidigare omslag

Throne of Glass (Throne of Glass, #1) Throne of Glass (Throne of Glass, #1) Crown of Midnight (Throne of Glass, #2) Crown of Midnight (Throne of Glass, #2)

The Raven Cycle

Ännu en serie med väldigt vackra omslag! Älskar allihop, men det nya är nog min favorit. Fast korpen är väldigt snygg den med. Gillar i alla fall att omslagen känns som att de hör ihop, även om stilen ändrats en aning till tredje bokens omslag. 

Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle, #3)

Tidigare omslag

 The Dream Thieves (The Raven Cycle, #2)The Raven Boys (The Raven Cycle, #1)

Vad tycker ni om de nya omslagen? Bättre eller sämre än de tidigare i serierna? 

//Frida






2 kommentarer:

  1. Jag älskar bägge omslagen, och tycker att både är dem bästa i sin serie hittills. :)

    SvaraRadera
  2. OMG HAR TREDJE BOKEN KOMMIT UT MED OMSLAG OMG (the raven cycle syftar jag på, har inte läst Throne of Glass xD) OMG VILL HA SÅ FINT MÅSTE LÄSA DREAM THIEVES TYP NU EMELIE SKÄRP DIG

    SvaraRadera