2014-04-16

Nytt i bokhyllan

Har samlat på mig lite nya böcker den senaste tiden och tänkte att det kunde vara dags för ett litet "Nytt i bokhyllan"-inlägg :)


Darkest Mercy - Melissa Marr

Sista boken i Wicked Lovely-serien, som jag hittills har älskat. Har de tidigare böckerna på svenska, men har inte kunnat hitta någon översättning på sista boken än och egentligen spelar det ingen roll vilket språk den är på så länge den är bra^^. Är riktigt spänd på att se hur allting kommer att sluta! 

Jag är Malala - Malala Yousafzai

Fick den här boken av min bror och efter att ha läst lite om den tror jag att jag kommer att gilla den.


The Complete Hush, Hush Saga - Becca Fitzpatrick

Har redan de två första böckerna på svenska, men tänkte att det inte gör så mycket eftersom jag verkligen gillar den här serien. 


Faery Tales & Nightmares - Melissa Marr

För någon vecka sedan var jag och min pojkvän i Stockholm och det blev givetvis ett besök i både Sf-bokhandeln, Comics Heaven och en annan mystisk liten bokhandel som vi hittade. Min pojkvän fick med sig ett antal tidningar och seriealbum, medan jag (efter tusen år) bestämde mig för denna. Tycker om att det är många kortare berättelser och jag har redan läst några stycken. Än så länge verkar det lovande.

Shattered - Teri Terry

Är sååå himla taggad att läsa denna! Blev helt förälskad i de två tidigare böckerna i serien och jag bara måste få veta hur allt kommer sluta.

Panic - Lauren Oliver

Okej, den här låter väldigt lik Hungerspelen, men jag tror ändå att jag kommer att gilla den. Tycker väldigt mycket om Lauren Oliver som författare så jag ser fram emot att läsa den. Det kan ju inte bli mer än fel, eller hur?


//Agnes

4 kommentarer:

  1. Wow, många mysiga böcker!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en massa bra böcker :D Jag har bara läst Hush, hush-serien som jag älskar jättemycket, men jag har velat läsa Panic ett väldigt bra tag nu, så hoppas att du kommer tycka den är bra i alla fall haha :)

    SvaraRadera
  3. Låter som en hel del bra böcker har flyttat in hos dig! :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med så många nya böcker att läsa.
    Jag är lite kluven till Wicked Lovely-serien, jag både gillar och inte gillar den. Har läst tre delar och vet inte om jag kommer läsa mer.

    SvaraRadera