2014-10-24

Bokmässan och nytt i bokhyllan

Nu har det redan hunnit gå flera veckor sedan bokmässan utan att jag skrivit om det och nu känns det nästan lite sent. Jag hade i vilket fall superkul och längtar redan till nästa år. Det allra roligast var förstås att träffa alla andra bokbloggare och bokälskare igen. Vill ni har lite mer detaljer om vad jag hittade på under lördagen hänvisar jag helt enkelt till Annas och Lisas härliga inlägg. Jag gick nämligen med dem i princip hela dagen, så varför göra ett helt nytt inlägg när det redan finns två som är alldeles förträffligt bra?

Det blev några nya böcker under bokmässan och eftersom man fick en rabattkod från Adlibris där klickade jag hem några böcker till så fort jag kom hem.. 


Här är bokmässans alla fynd samlade på vardagsrumsgolvet. Utöver böcker köpte jag två tygkassar - Mr Darcy kassen är en ny favorit. Så söt! Det blev också goodiebags från Akademibokhandeln och Djurens rätt och en Elle-tidning. 


Fick min Sword Princess Amaltea 2 signerad, så fiiint! 


Fick också min nyinköpta Tell the Wolves I'm Home signerad!


De här supersöta små böckerna kunde jag omöjligt låta stå kvar i The English Bookshops monter. Vill att alla mina böcker ska vara så små och söta. 


Gilla Böcker hade 2 för 100 den sista timmen under söndagen och eftersom jag älskar Gilla Böckers böcker passade jag på att köpa fyra stycken finingar. Vi är inte sådana som i slutet får varandra och Jag biter i apelsiner har jag redan som e-böcker, men vill gärna ha dem i min fysiska boksamling också. Älskar Gilla Böckers bokryggar, de ser så enhetliga och fina ut i hyllan! 


I Rabén & Sjögrens monter köpte jag två böcker som jag varit nyfiken på superlänge, Tusen och en chans och Inte vem som helst, samt Det lilla huset på prärien i det superfina nya omslaget. 


Tyckte det kändes väldigt trist att lämna bokmässan utan någon typ av seriealbum, så när jag såg att Natalia Batista signerade i Science Fiction bokhandelns monter valde jag att köpa andra delen i hennes serie om Amaltea. Har varit nyfiken på den länge och hoppas att den är lika bra som jag tror. Tell the Wolves I'm Home har jag redan på svenska, men eftersom jag inte hade den med mig till mässan och väldigt gärna ville få den signerad, fick jag helt enkelt köpa en ny. På engelska den här gången. 


Min adlibrisbeställning resulterade i bland annat tre Melina Marchetta-böcker. Är nu stolt ägare till alla hennes böcker och är supertaggad på att läsa Froi och Quintana. The Piper's Son också, såklart!  


Heir of Fire, Aword Princess Amaltea 1 (man kan ju inte läsa 2:an om man inte läst 1:an...) och The Kiss of Deception följde också med i adlibrisbeställningen. 





Eftersom det var ett bra tag sedan jag gjorde ett "nytt i hyllan"-inlägg har jag, utöver bokmässan, hunnit samla på mig en hel del andra böcker. Lite från internetbeställningar och lite från fysiska bokhandlar. Bland annat sista delen i TMI-serien (hjälp, vad stor och tung den är!), de två sista böckerna i Mistborntrilogin och The Queen of the Tearling, som jag ser supermycket fram emot att läsa.

Detta blev världens längsta inlägg eftersom jag väntat så länge med att visa upp mina nya böcker, men jag hoppas att ni tycker om det i alla fall. Om ni har läst någon av böckerna och tycker att jag borde kasta mig över den så fort som det bara är möjligt, får ni gärna lämna en liten kommentar. Beslutsångest på hög nivå när man har så mycket att välja bland. Vill läsa allt på en gång! 

//Frida

4 kommentarer:

  1. Wow, en rejäl bunt böcker :)

    SvaraRadera
  2. Så mycket awesomiga böcker! Och du köpte ju en hel del böcker på Bokmässan! :D Jag vill läsa fortsättningen på Amaltea! :D

    SvaraRadera