2014-10-20

Nya YA-boksläpp 20/10 - 26/10

Innan jag delar med mig av veckans nya boksläpp vill jag be så hemskt mycket om ursäkt för att bloggen ekat tomt ett ganska bra tag nu. Hemskt att se att detta blir tredje nya boksläppet-inlägget på rad... Jag har en hel del inlägg planerade, men problemet är att de måste skrivas också och jag har inte haft någon lust för det alls. Trist men sant. Jag ska göra mitt bästa för att få bloggen på fötter igen, men det var betydligt lättare att fylla veckorna med inlägg när både jag och Agnes bloggade regelbundet. Men som sagt, jag ska göra mitt bästa och jag lovar att jag inte har inte övergett bloggen även som det kanske har sett ut som det de senaste veckorna. 

Nu över till veckans boksläpp!

Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle, #3)Blue Lily, Lily Blue (The Raven Cycle #3) - 
Maggie Stiefvater 

There is danger in dreaming. But there is even more danger in waking up.

Blue  has found things. For the first time in her life, she has friends she can trust, a group to which she can belong. The Raven Boys have taken her in as one of their own. Their problems have become hers, and her problems have become theirs.

The trick with found things though, is how easily they can be lost.

Friends can betray.
Mothers can disappear.
Visions can mislead.
Certainties can unravel.








Jamila, Lisa, Vick och Kay. Ingen av dem har varit ihop med någon, ingen av dem har haft sex, knappt hånglat ens. På våren i nian bestämmer de sig för att ge varandra utmaningar, och utföra dem, oavsett hur omöjligt det känns. Första gången blir det mest bara pinsamt, som att köpa kondomer och att smyga in i killarnas omklädningsrum. Andra gången blir det desto värre…

8 saker du aldrig skulle våga är en rolig ungdomsroman om girl power och stark vänskap, som ifrågasätter de höga krav och regler som omger unga tjejer idag. Boken belyser både kraven på att vara snygg och sexig, och reaktionerna som tjejerna får när de anses gå över gränsen, bara genom att bete sig som många killar före dem.










Fler nya boksläpp

The Sorcerer Heir (The Heir Chronicles, #5) This Is Your Afterlife Beware the Wild Stone Cold Touch (The Dark Elements, #2)
Follow Me Through Darkness (The Boundless Trilogy, #1) The Ice Dragon Centaur Rising Famous in Love (Famous in Love, #1)
Loop (Loop #1) Time's Edge (The CHRONOS Files, #2)

Fridas tankar

Den här veckan står The Ice Dragon högst upp på önskelistan. Allt som tillhör A Song of Ice and Fire-serien är intressant och jag har faktiskt ovanligt höga förväntningar på just den här, pga. drakar! Gilla böcker släpper 8 saker du aldrig skulle våga den här veckan och det förlaget har aldrig någonsin gjort mig besviken så den är en självklarhet på önskelistan. Annars vill jag ha Blue Lily, Lily Blue också. Mest på grund av omslaget eftersom jag inte läst de två tidigare böckerna än, men jag är ganska så säker på att jag kommer att älska böckerna lika mycket som omslaget. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar