2016-02-01

Månadssammanfattning: Januari

Winter Queen (Fairy Queens, #1) Harry Potter and the Goblet of Fire (Harry Potter, #4) M varken mer eller mindre

Lästa böcker: 3
Seriealbum/noveller: -
Recenserade böcker: -
Omläsningar: 1
Antal sidor: 1159


Svenska böcker: 1
Engelska böcker: 2

Påbörjade serier: -
Avslutade serier: -

Bästa bok: Winter Queen (Och Harry Potter obviously) 
Månadens överraskning: M varken mer eller mindre
Månadens besvikelse: -

Favoritcitat:


"A fairy's kiss also has the power to kill" 

Skrattat så jag fått ont i magen till: -
Gråtit amazonfloden till: Harry Potter and the Goblet of Fire (har tappat räkningen över hur många gånger jag läst/lyssnat om serien, men jag gråter precis lika mycket, om inte ännu mer, nu.) 


Kommentar

Det blev inte riktigt den magiska start på året som jag hade hoppats på, men jag läste i alla fall och just nu känner jag att jag får vara nöjd med det lilla jag hinner med. På den mer positiva sidan var alla böcker som jag läste väldigt bra, så på så sätt var det en bra start på året. 


Lästa böcker


Winter Queen (Fairy Queens, #1) - Amber Argyle
Harry Potter and the Goblet of Fire (Harry Potter, #4) - J.K Rowling
M varken mer eller mindre - Petra Backström 


Februari TBR


Angelfall (Penryn & the End of Days, #1) Sveket (Sveket, #1) Spökstaden

6 kommentarer:

  1. winter queen ser ju helt fantastisk ut, book cover on point! Glodlet of fire är ju de bästa hp boke enligt min åsikt <33 kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Älskar alla omslag i serien och vill ha dem som stora posters och hänga upp på väggen, haha. Kan verkligen rekommendera boken också! ^^ Har himla svårt att välja en favorit bland Harry Potter-böckerna, men fyran är riktigt, riktigt bra så om jag skulle behöva lista dem skulle den hamna högt upp. :D

      Radera
  2. Åh änglafall är jag sugen på att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit lite mer än halvvägs redan och den är superbra än så länge! :D

      Radera
  3. Spökstaden är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Tyckte väldigt mycket om Miss Peregrines och har haft Spökstaden på min TBR jag vet inte hur många gånger, men av någon anledning har det inte blivit av att jag läst den. Hoppas på att jag ska tycka minst lika mycket om den som Miss Peregrines :D

      Radera