2013-01-18

Minirecension x2

Free Four: Tobias Tells the Story (Divergent, #1.1)
Titel: Free Four
Författare: Veronica Roth

Precis innan jul läste jag det lilla utdraget från Divergent som är skrivet ur Fours PoV och gud vad bra det var! Önskar så att hela boken, ja hela trilogin egentligen, skrevs ur hans synvinkel, för åh, så fint det var att få höra hans tankar. Om jag blev förälskad i honom i de "riktiga" böckerna, så stärktes garanterat alla känslorna efter det här kapitlet^^ Och efter att ha läst det blir jag riktigt sugen på att läsa om både Divergent igen och Insugent. Men en omläsning på dem ska man nog kunna pressa in någon gång under året!








Noah and Mara's first meeting from Noah's POV
Titel: Noah and Mara's First Meeting from Noah's PoV
Författare: Michelle Hodkin


Precis som med Free Four fick man här läsa ett stycke ur The Unbecoming of Mara Dyer skrivet ur Noahs PoV. Samma sak här - älskade det! Jag tycker det är så härligt att ett enda litet kapitel ur någon annan synvinkel kan höja känslan för en hel bok. Gillar verkligen Noahs berättarröst och även här hade jag önskat att hela boken skulle skrivits ur hans PoV. Samtidigt kan jag tycka att det är just de här små snuttarna, som små smakprov, som gör det lite extra spännande. Man får veta en del, men långt ifrån allt. Resten får man helt enkelt bara gissa sig till...

Har planerat att jag ska läsa om The Unbecoming snart, innan jag börjar på The Evolution of Mara Dyer. Är galet taggad på fortsättningen nu! Och ja, tredje boken... Jag dör så snyggt omslag! Längtar sjukt mycket tills boken släpps.


//Agnes

1 kommentar: