2014-12-06

Sisterhood of the World Bloggers Award


Beate Bokbeate har nominerat mig till Sisterhood of the World Blogger Award. Tack så jättemycket! :D



Beates frågor:

1. Har du alltid älskat böcker eller kom det senare i livet?
Jag har älskat böcker så länge som jag kan minnas. Började läsa relativt tidigt och sedan dess har jag slukat alla böcker som jag kommit över. 

2. Hur mycket brukar du normalt sett spendera på böcker under en månad?
Det varierar väldigt mycket, så jag kan tyvärr inte ge något bra svar. Vissa månader köper jag inga böcker alls, för att köpa hur många som helst ett par månader senare. 

3. Varför började du blogga?
Jag har alltid älskat att läsa och efter att ha följt några olika bokbloggar ett tag, kände jag att jag ville prova på bloggandet själv. Det är ett beslut som jag aldrig ångrat! :) 

4. Har du några förebilder, och om du har det, vilka och varför?
Kanske inte det mest originella svaret, men jag måste ändå säga Jennifer Lawrence. Jag tycker att hon är en fantastiskt duktig skådespelerska och utifrån de intervjuer och liknande som jag sett/läst verkar hon vara en väldigt härlig person också. 

5. Om du fick makten att utplåna en enda bok från jordens yta som om den aldrig existerat, vilken skulle du då välja?
Vilken svår fråga! Min första tanke var Looking for Alaska av John Green eller Evernight av Claudia Gray, vilka båda är böcker som jag ogillade starkt. Men efter att ha bläddrat igenom mina lästa böcker på Goodreads, slog det mig att de tre sista böckerna i The Mortal Instruments-serien av Cassandra Clare passade mycket bättre till den här frågan. Visserligen rör det sig om tre böcker, men om den första av de tre aldrig blir skriven, borde inte de andra två inte heller bli det, eller hur? Jag har inte läst de två sista böckerna än, men hur bra de än är tror jag alltid att jag kommer att önska att serien slutat efter de tre första böckerna. Det var ett perfekt slut! 

6. Vill du läsa boken eller se filmen först?
Tidigare var jag alltid väldigt noga med att läsa boken först, men nuförtiden måste jag medge att jag inte alls är lika noga. Är det en bok som jag verkligen vill läsa kommer jag förmodligen att läsa den först, men annars spelar det inte så stor roll. 

7. Vad vill du bli när du blir stor?
Eftersom jag för tillfället läser till affärsjurist är svaret ganska uppenbart, annars har jag valt helt fel utbildning, haha. Men om jag fick välja precis vad jag ville... då vill jag bli The Doctor's companion och resa runt i The Tardis.  

8. Vilken är den onödigaste bok du någonsin läst?
Jag kan faktiskt inte komma på någon, men Looking for Alaska eller Evernight som jag nämnde i en tidigare fråga kan nog räknas som onödiga böcker, eftersom jag verkligen inte tyckte om dem. Slöseri med dyrbar tid! 

9. Bryter du ryggen och sätter hundöron eller försöker du behåller dina böcker i samma skick som när du köpte dem?
Aldrig hundöron! Brutna ryggar är jag lite kluven till. Visst vill jag att mina böcker ska se fina ut, men samtidigt tycker jag det är lite charmigt med böcker som ser lästa och älskade ut. Dessutom tycker jag att det är otroligt jobbigt att läsa när man ska försöka undvika att bryta ryggen på boken. 

10. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja läste din blogg?
Svår fråga! Jag tror faktiskt inte att det finns någon speciell person som jag önskar läste bloggen. 

//Frida

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om TMI... Det hade räckt så himla bra om serien slutat efter CoG ''/ Och yes please jag vill också vara en companion!!

    SvaraRadera