2015-06-09

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:
Top Ten Most Anticipated Releases For the Rest of 2015 

Omslagsbild: Harry Potter och De vises sten Omslagsbild: Svart som ebenholts Omslagsbild: Djupa Ro Mornitologen

Harry Potter och De vises sten - J. K. Rowling
Höstens mest efterlängtade bok! Åh, vad jag längtar efter den här guldklimpen. Jag menar Harry Potter i illustrerad utgåva, kan det bli bättre? Nej, jag tror faktiskt inte det. 

Svart som ebenholts - Salla Simukka
Jag läste precis ut andra delen i serien om Lumikki och längtar halvt ihjäl mig efter sista delen. Samtidigt vill jag aldrig att det ska ta slut för jag tycker om de här böckerna så, så mycket. Högt tempo, nagelbitande spänning och en awesome hjältinna. Kan knappt bli bättre.

Djupa ro - Lisa Bjärbo
Jag är en flitig följare av Bjärbos instagram och blogg och hennes texter är alltid lika träffsäkra och roliga. Ser väldigt mycket fram emot hennes nya bok! 

Mornitologen - Johanna Thydell
Jag har läst och tyckt mycket om både I taket lyser stjärnorna och Det fattas en tärning, så jag är mer än nyfiken på Thydells nya!

Library of Souls (Miss Peregrine's Peculiar Children, #3) Omslagsbild: Just nu har vi varandra Truthwitch (The Witchlands, #1) 

Library of Souls (Miss Peregrine’s Peculiar Children #3) - Ransom Riggs
Är det okej att längta efter den här även om jag inte läst Spökstaden än? Älskade Miss Peregrine och är säker på att jag kommer att tycka minst lika mycket om tvåan, så då kan ju trean inte vara annat än något att längta väldigt mycket efter, visst? 

Just nu har vi varandra - Sara Bergmark Elfgren
Filosofisk bilderbok om tid? Ja, varför inte? Tycker att det verkar som en väldigt fin liten bilderbok och den ligger högt upp på önskelistan över höstens böcker. 

Truthwitch (The Witchlands #1) - Susan Dennard
Snyggt omslag? Check. Lockande baksidetext? Check. Häxor? Check. Magi? Check. Fantasy? Check. Tycker att allt med den här boken verkar toppen och vill helst läsa den nu. Lite fusk eftersom den här egentligen inte är planerad att släppas förrän i januari, men kunde inte låta bli. Januari är ju typ December.

The Marvels The Scorpion Rules Illuminae (The Illuminae Files, #1)

The Marvels - Brian Selznick
Har den här boken det finaste omslaget någonsin? Kanske inte någonsin, men väldigt fint är det allt. Boken är uppdelad i en historia som är helt berättad genom illustrationer och en som är berättad genom helt vanlig i text. Tycker att det låter väldigt spännande!  

The Scorpion Rules - Erin Bow 
En dystopi i Hunger Games-stil som verkar mycket intressant. Den utspelar sig i en värld där de inflytelserika personernas barn hålls tillfångatagna, detta för att behålla världsfreden och undvika konflikter. Om någon familj bestämmer sig för att starta en konflikt avrättas nämligen deras barn.  

Illuminae (The Illuminae Files #1) -Amie Kaufman & Jay Kristoff
Den här boken har dykt upp på många booktubekanaler den senaste tiden och det verkar vara den knasigaste och häftigaste boken någonsin. Det enda som jag egentligen vet är att det är sci-fi och att sidorna i boken ska vara väldigt kreativt utformade. Men det räcker för att få mig att vilja kasta mig över boken, nu, nu, nu. d

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar