2015-08-17

Nya YA-boksläpp 17/8 - 23/8

Omslagsbild: Svart som ebenholtsSvart som ebenholts (Lumikki Andersson, #3) - Salla Simukka

Eleverna på teaterhögskolan är mitt uppe i repetitionerna av en modern version av Snövit och Lumikki Andersson har fått huvudrollen. Lumikki och skådelspelaren som spelar jägaren verkar ha en alldeles särskild kemi - är Lumikki på väg att bli kär för första gången? Premiären närmar sig och rätt som det är börjar Lumikki få meddelanden från en hemlig beundrare, men den spännande flirten utvecklas snart till en farlig besatthet. Beundraren hotar med att förvandla premiären till ett blodbad om inte Lumikki lyder honom. Lumikki gör allt för att avslöja stalkerns identitet och under sökandet hamnar hon öga mot öga med hemligheter från sitt förflutna. Hemligheter svarta som ebenholts.


Svart som ebenholts är sista delen i spänningstrilogin om Lumikki Andersson.






Fler nya boksläpp

The Boy Most Likely To (My Life Next Door, #2) Court of Fives (Court of Fives, #1) The Creeping Bitter of Tongue (Tales from the Shadowhunter Academy, #7)
Before We Were Strangers Slasher Girls & Monster Boys The Accident Season A History of Glitter and Blood
Crossed (Soul Eater #3)

Svenska böcker/översättningar

Svart sommar EricEldtronen Omslagsbild: Släppa taget

Mina tankar

Många svenska böcker/översättningar som släpps den här veckan. Roligt! Svart som Ebenholts är jag supermegaspänd på för jag älskar serien om Lumikki något alldeles otroligt. Tråkigt bara att det är slut sedan. Svart sommarSläppa taget och Eric är jag också väldigt nyfiken på. Av de engelska releaserna var det framförallt novellsamlingen Slasher Girls & Monster Boys och A History of Glitter and Blood som fångade mitt intresse. 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker beskrivningen till Svart som ebenholts är väldigt konstig. "Är Lumikki på väg att bli kär för första gången?"
    Vad var det då hon kände för personen där hon längtat efter de senaste två böckerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det missade jag när jag läste med beskrivningen men nu när du säger det så. Väldigt konstigt! Utifrån det man fått läsa tycker jag definitivt att personen hon nämnt de senaste två böckerna är att se som hennes första kärlek. Vad annars? Nej, det var verkligen en dum formulering. Bättre hade varit något i stil med att hon blir kär på nytt., att hon äntligen släppt den där första personen och kan gå vidare. För så tolkar i alla fall jag det som ^^

      Radera