2015-08-04

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:
Ten Fairytale Retellings I've Read/Want To Read (or you could do fairytales I want to be retold or fairytales I love)

För att vara en sagoälskare har jag faktiskt läst förvånansvärt få sagoretellings. Men de som jag har läst har jag tyckt mycket om. Men jag ska faktiskt inte lista dem idag och inte heller retellings som jag vill läsa. Istället tänkte jag lista mina favoritsagor. Eller egentligen är det ju inte själva originalsagorna jag tycker om, för i ärlighetens namn har jag läst väldigt få av dem, utan jag tycker framförallt om dem i sina olika retellingformer. Och jag har fuskat lite och inte enbart valt typiska sagor utan även lite legender, myter och liknande. 











Vilka är era favoritsagor/favoritretellings? 

//Frida

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Åh alltså BBC Robin Hood <3 so much love!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar den serien sååå mycket. Bästa! <3

      Radera