2015-08-16

Shannara

För ett tag sedan snubblade jag över nyheten att bokserien The Shannara Chronicles av Terry Brooks skulle bli en tv-serie på MTV. Jag hade aldrig hört talas om bokserien men jag blev ändå nyfiken och tittade på trailern som redan fanns ute. Vilken tur att jag gjorde det för det här kommer definitivt att bli en serie som jag kommer att följa. Jag tycker att det finns alldeles för lite fantasy på bioduken och i tv-serie-format nu för tiden, men äntligen kanske det vänder. Det är i och för sig svårt att säga särskilt mycket enbart utifrån en trailer, men hjälp vad bra det ser ut! Precis vad jag har längtat efter! Storslagna och vackra landskap, episka äventyr, kärlek, svåra val, alver, magi, läskiga varelser och mycket , mycket mer. Åh, vill se den nu, nu, nu. Fantasyälskaren inom mig skriker av lycka. 


Serien är inspelad på fantastiska Nya Zealand och den första säsongen bygger på den andra boken i bokserien, The Elfstones of Shannara. Premiären är satt till januari nästa år och jag har redan börjat räkna ner. Så pepp är jag! Tills dess får jag ta och kika på böckerna, som jag inte för mitt liv kan förstå hur jag kunnat missa. De verkar ju vara typiska Frida-böcker. Men bättre sent än aldrig, eller hur? 

Vad tycker ni om den första titten på Shannara? Kommer ni att titta eller är det kanske inte alls en serie för er? 

//Frida

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig hört talas om boken men HOLY SHIT det där ser ut att bli en fantastisk serie!! :D :D Som Merlin och Game of Thrones blandat! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!? Jag är så galet pepp! Ska bli så spännande att se och jag hoppas innerligt att den kan leva upp till förväntningarna. :D

      Radera