2016-03-21

Nya YA-boksläpp 21/3 - 27/3

RosensällskapetRosensällskapet (Den unga eliten, #2) - Marie Lu

Adelina Amouteru har fått sitt hjärta djupt sargat av såväl familj som vänner. Något som fått henne att ge sig in på hämndens bittra väg.
Hon är nu känd som Vita Vargen, och hon och hennes syster flyr från Kenettra för att leta upp andra ur Den unga eliten, med förhoppningen att kunna bygga upp en egen armé av allierade. Hennes mål: att slå ner Inkvisationsmakterna, de soldater i vita uniformer som nästan lyckades döda henne.
Men Adelina är ingen hjälte. Hennes krafter närs av rädsla och har börjat växa bortom hennes kontroll. Och hon litar inte på sina nyvunna Eliten-vänner. Teren Santoro, Inkvisationens ledare, vill se henne död. Och hennes tidigare vänner, Raffaele och Dolksällskapet, vill nu sätta stopp för hennes hämndlystnad. Adelina kämpar för att försöka klamra sig fast vid det goda inom sig.
Men hur ska en människa kunna vara god, när hela hennes existens är så beroende av mörka krafter?





Fler nya boksläpp

The Way I Used to Be Trust Me (Find Me, #3) The Skylighter (The Keepers' Chronicles, #2) Harmony House
This Is Where the World Ends The Moth and the Flame (The Wrath and the Dawn, #0.25) The Hidden Twin Broken Crowns (The Internment Chronicles, #3)
Wink Poppy Midnight

Svenska böcker/översättningar

Rachel Renée Russell Nikkis dagbok #6  Vi ses i mörkret

Mina tankar

Skönt med en lite lugnare vecka. Det är bara Rosensällskapet som hamnar på min önskelista. Jag har visserligen inte läst första boken än, men jag är väldigt nyfiken på serien och det är alltid trevligt att ha andra boken redo när man väl påbörjar en serie. Så blir inte väntan lika jobbigt lång.

1 kommentar:

  1. Marie Lus nya bok är jag jättesugen på. Jag tyckte att första boken i serien var superbra.

    SvaraRadera