2014-09-16

Harlequins författartävling

Harlequin Författartävling 2014

Harlequin
är ett av världens största bokförlag och nu öppnar de även dörrarna för svenska författare, vilket jag tycker är väldigt skoj. Jag skriver inte själv, men jag vet att många andra bokbloggare där ute gör det och jag är helt säker på många av er läsare också gör det. I så fall detta kanske detta är något för er? 

För att få tag på sin första svenska författarstjärna håller Harlequin en tävling där första pris är just ett bokkontrakt. För att delta ska man senast den 10 oktober skicka in sitt bidrag bestående av ett första kapitel, samt en synopsis som förmedlar berättelsens detaljer. De 25 bästa får sedan skicka in fullständiga manus och av dessa kommer fem utvalda manus att publiceras på hemsidan för omröstning. 

På årets bokmässa kommer det dessutom att finnas möjlighet att få coachning och råd av redaktörer i förlagets monter (BO:10). 

Nyfiken? I så fall tycker jag att du ska kika in på förlagets hemsida där det finns mer information om tävling och hur du ska gå till väga för att delta. 


//Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar