2015-10-10

Bokmässan 2015

Nu har det gått snart två veckor sedan bokmässan, så det är väl mer dags att jag skriver ett litet inlägg om det. Det här året var jag på mässan hela tre dagar (rekord!) och det var precis lika roligt och underbart som alltid. Träffade finaste och bästaste bokbloggargänget, köpte alldeles för många böcker och blev helt starstruck och fangirlig när jag fick träffa Sally Green, Laini Taylor och Siri Pettersen. 

Inbäddad bildlänk
Bild lånad av Lisa
På fredagen var huvudpunkten bokträffen som Opal förlag, Berghs förlag, Natur & Kultur och Semic anordnade. Väldigt trevligt! Bland annat var författarna Elisabeth Östnäs (Sagan om Turid) och Sally Green (Half Bad) där och blev intervjuade. Mycket intressant! Efter bokträffen vandrade jag runt lite på mässan och hann lyssna på en intervju med Siri Pettersen och en med Laini Taylor. Fick även mina böcker signerade av dem. 







På lördagen tittade jag på Natalia Batistas liveteckning och fick hennes senaste bok signerad, träffade massa trevliga bokbloggare på Annas årliga bokmässeträff och gick på fantasyminglet med Laini Taylor, Siri Pettersen och Sally Green som Kulturkollo anordnade. Allt var väldigt roligt, men fantasyminglet var nog ändå dagens höjdpunkt. Härlig stämning och författarsamtalet var himla roligt! 









På söndagen var jag bara på mässan de sista timmarna, men hann ändå med att köpa fler böcker än jag gjort de andra två dagarna. Varför är jag inte förvånad? Det var i alla fall ett bra avslut på mässan och jag längtar redan till nästa år. 

//Frida








2 kommentarer:

  1. Var så himla kul att träffa dig! :) ♡ Och åh älskar bilden Natalia ritade *-* :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt roligt att träffa dig också! :D ♥ Visst är den fin? Älskar hennes tecknarstil! :) Kan tipsa om att hon varje dag hela oktober lottar ut en bild hon tecknat till den första som kommenterar bilden på hennes instagram. Jag vill galet gärna vinna en, men verkar vara helt omöjligt att bli den första som kommenterar, haha, men det är ju många chanser kvar så jag ger inte upp. ^^

      Radera