2015-10-12

Nya YA-boksläpp 12/10 - 18/10

MiniatyrmakarenMiniatyrmakaren - Jessie Burton

En höstdag 1686 knackar artonåriga Nella Oortman på dörren till ett stort hus i Amsterdams rikaste kvarter. Nella har anlänt från landet för att påbörja sitt nya liv som hustru till den framgångsrike köpmannen Johannes Brandt, men möts i stället av hans bitska syster Marin.

Först senare dyker Johannes upp – och ger henne en bröllopspresent utöver det vanliga: en exakt kopia av deras hem i form av ett kabinettskåp. Skåpet ska inredas av en gåtfull miniatyrmakare, vars pyttesmå skapelser visar sig spegla sina verkliga motsvarigheter på överraskande sätt.
Nella blir till en början förbryllad av den slutna världen i hushållet Brandt, men i takt med att hon uppdagar dess hemligheter förstår hon vilka allvarliga faror som hotar dem alla. Håller miniatyrmakaren deras öde i sina händer? Och kommer hon i så fall att vara nyckeln till deras räddning eller orsaken till deras fall?




Fler nya boksläpp


The Rose Society (The Young Elites #2) Ice Like Fire (Snow Like Ashes, #2) Happily Ever After (The Selection, #0.4, 0.5, 2.5, 2.6) The Favorite (The Selection, #2.6)
Truly, Madly, Famously (Famous in Love, #2) The Immortal Heights (The Elemental Trilogy, #3) Black Widow: Forever Red First & Then
Stars (Wendy Darling, #1) The Masked Truth The Toymaker's Apprentice Leading Lines
Darkthaw Newt's Emerald The Axe of Sundering (Adventurers Wanted, #5) Dark Tide (Waterfire Saga, #3)
An Infinite Number of Parallel Universes Trust Me, I'm Trouble (Trust Me, #2) Juba! Chasing Forgiveness
yolo (Internet Girls #4) A Song for Ella Grey Blue Voyage The Beast of Cretacea
No True Echo  Heartache and Other Natural Shocks The Bubble Wrap Boy Set You Free

Svenska böcker/översättningar


Curly Bracket: Den gömda koden Gasten

Mina tankar

Jag har hört väldigt mycket gott om Miniatyrmakaren så kanske det är dags att läsa den nu när den släpps på svenska? Är väldigt nyfiken på PAX-serien, men har inte läst de tidigare delarna. Curly Bracket verkar intressant den också. Det har varit väldigt mycket hype kring Black Widow: Forever Red de senaste dagarna, vilket har gjort mig väldigt nyfiken även om jag inte alls är särskilt insatt i Marvel. Annars är det främst fortsättningar på serier (som jag inte påbörjat ännu, vem är förvånad?) som hamnar på min TBR: The Rose Society, Ice Like Fire, The Immortal Heights och Dark Tide

//Frida

2 kommentarer:

  1. Jag kan absolut rekommendera PAX-serien. Den är otroligt välskriven och packad med spänning! Jag har läst alla tidigare delar, och ska ta mig an den senaste snarast möjligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Nu blev jag ännu mer sugen på att läsa serien. Får ta en sväng till bibblan och se om jag kan låna dem. :)

      Radera