2015-10-13

Nytt i bokhyllan: Bokmässe-edition

Det var evigheter sedan jag gjorde ett sådant här inlägg, vilket innebär att jag har hunnit skaffa en ganska rejäl hög med böcker sedan sist. Bokmässan gjorde såklart sitt, men har även fått hem en hel massa trevliga recensionsexemplar och köpt några böcker själv. Eftersom jag helst inte vill ha ett inlägg som sträcker sig över hela bloggsidan får det bli två inlägg - det här som jag så passande valt att kalla Bokmässe-edition och ett annat där jag tänkte visa böckerna som inte alls har med bokmässan att göra. 


Half Wild har jag egentligen redan, men eftersom den blev ganska så väldigt förstörd när jag hade med mig den till universitetet en regnig septemberdag kände jag att jag behövde en ny. 
The Disreputable History of Frankie Landau-banks köpte jag eftersom jag älskar älskar älskar We Were Liars av samma författare. The Big Lie hade jag aldrig hört talas om innan, men behövde en till bok för att kunna utnyttja 3 för 2 erbjudandet som The English Bokoshop hade och då blev det den här. Har man redan två böcker är det ju väldigt dumt att inte ta en till, riiight? Dreams of Gods and Monsters, Days of Blood and Starlight och Queen of Shadows köptes också på The English Bookshop och är alla fortsättningar på serier som jag inte ens startat. Ja, jag vet, jag är hopplös när det kommer till att köpa alla böcker i en serie trots att jag inte ens påbörjat den.. 


Tre fina Agatha Christe-noveller från Novellix. Är fortfarande arg på mig själv att jag väntade till sista dagen med att köpa dem eftersom det resulterade i att den sista novellen var slut. Jag ville ju ha hela samlingen och att köpa dem en och en är betydligt dyrare än att köpa hela samlingen...


Sista delen i Sword Princess Amaltea-serien är äntligen min! Och signerad till och med! Men har inte vågat mig på att läsa den än eftersom jag inte vill att det ska vara slut riktigt än. Tror dock inte att jag kommer kunna hålla mig länge till eftersom jag älskar den där serien och är supernyfiken på hur det hela ska sluta. Det är dags att inte freaka ut och Nashville eller vargleken var mina "måsteköp" på bokmässan. Är galet spänd på båda två, men speciellt Nashville pga Sagoberättaren var fantastisk på alla sätt och vis och jag tror och hoppas att den här är minst lika bra. Röta och Svart som ebenholts fanns också på min "måste-köpa-på-bokmässan-lista", så självklart kunde jag inte lämna utan dem. Den understa boken fick jag gratis i en monter och det är en samling med svenska illustrationer. Väldigt fin! 


Färger på drömmar, Astragal, I ljusets makt, Vinterfolket och Mörkrets demoner låg i de fina goodiebagsen som jag fick på bokträffen och fantasyminglet. 


Fler trevliga saker från goodiebagsen, signerat Gabrielbokmärke (!) som  jag fick av Sally Green på fantasyminglet och lördagens biobiljetter (yes, jag är en sån som sparar alla mina biobiljetter pga minnen) 


Superfin Odinsbarn-bokkasse som agerade goodiebag på fantasyminglet! 

//Frida

1 kommentar: