2013-10-26

Bokens dag i Hässleholm


Klockan ett idag begav jag mig till kulturhuset här i Hässleholm för att vara med på Bokens Dag, ett event med böcker och författare i centrum. Mellan klockan ett och halv sex bjöds det på fyra författarframträdande och intervjuer samt signering.

De deltagande författarna var Gabriella Håkansson, Maria Sveland, Johan Theorin, Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg. Om jag ska vara helt ärlig var jag mest där för att få lyssna på Mats och Sara. De andra författarna kände jag inte direkt till och deras böcker ligger ganska långt ifrån den genre jag vanligtvis läser, men jag måste säga att det var väldigt trevligt att sitta och lyssna på dem ändå. 

Höjdpunkten under dagen var ändå Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag har lyssnat på dem ett par gånger redan, men jag tröttnar aldrig. De är så härliga och roliga och har alltid något nytt att säga. Jag fick dessutom äntligen Cirkeln och Eld signerade. Har aldrig orkat släpa med mig dem när jag träffat dem tidigare (de är ju så tunga! ^^), men nu när de befann sig i min hemstad tänkte jag att det var dags. Hörde att de ska vara i Malmö i samband med releasen av Nyckeln och jag kommer definitivt att försöka ta mig dit så att jag även kan få den sista delen signerad.



// Frida






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar