2014-01-14

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckans ämne är "Topp tio debuter som jag ser fram emot". Tyvärr hittade jag inte tio intressanta debuter så den här gången får ni nöja er med bara sex böcker.. 

Alienated (Alienated, #1) Stolen Songbird (The Malediction Trilogy, #1) Prisoner of Night and Fog (Prisoner of Night and Fog, #1)

Alienated - Melissa Landers
Handlar om ett utbyte mellan studenter på jorden och "varelser" från en annan planet. Hur intressant låter inte det? Helt klart en av de debuter som jag ser mest fram emot i år. 

Stolen Songbird - Danielle L Jensen
Fantasy som sägs passa fans av Seraphina och Graceling perfekt. Behöver jag säga mer? Gimmie! 

Prisoner of Night and Fog - Anne Blankman
Efter Code Name Verity blev jag väldigt sugen på fler böcker som utspelar sig under andra världskriget. Just den här handlar om Hitlers "brorsbarn" Gretchen som blir kär i en judisk reporter. 

Cruel Beauty Camelot Burning (Metal & Lace, #1) Dorothy Must Die (Dorothy Must Die, #1)

Cruel Beauty - Rosamund Hodge
Retelling av Skönheten och Odjuret och fantasy i ett låter ganska så väldigt lockande. Jag kommer helt säkert att hålla utkik efter recensioner på den här. 

Camelot Burning - Kathryn Rose 
Eftersom jag totalälskar tv-serien Merlin kommer det kanske inte som en överraskning att jag är nyfiken på den här boken som bygger på just legenden om Arthur. Om än med en lite annorlunda tvist. 

Dorothy Must Die - Danielle Paige 
Låter som en heltokig men samtidigt väldigt intressant tolkning av historierna om landet Oz. Hoppas att den kan leva upp till mina höga förväntningar! 


3 kommentarer:

  1. Jag har absolut noll koll på den engelska utgivningen.. Men de ser spännande ut! :)

    SvaraRadera
  2. SV till Frida: Jag har inte hört så mycket om The Prince eller The Guard men efter din kommentar så svalnade ju mitt intresse rätt rejält faktiskt... Det känns ju inte kul att lägga pengar på en bok där jag redan vet vad som händer och som inte tillför något nytt, liksom! Dock är jag ungefär tusen procent säker på att jag kommer älska Four-novellsamlingen :) Gillade verkligen hans berättarröst i Allegiant!

    SvaraRadera
  3. Du hittade i alla fall sex stycken, dubbelt så många som jag :)

    SvaraRadera