2014-06-06

The Day Before


Titel: The Day Before
Författare: Lisa Schroeder
Serie: -
Antal sidor: 307
Förlag: Simon Pulse
Utgivningsår: 2012


One moment can change everything. Amber’s life is spinning out of control. All she wants is to turn up the volume on her iPod until all of the demands of family and friends fade away. So she sneaks off to the beach to spend a day by herself.

Then Amber meets Cade. Their attraction is instant, and Amber can tell he’s also looking for an escape. Together they decide to share a perfect day: no pasts, no fears, no regrets.


The more time that Amber spends with Cade, the more she’s drawn to him.  And the more she’s troubled by his darkness. Because Cade’s not just living in the now—he’s living each moment like it’s his last.


Det här är alltså fjärde boken i mitt lilla "Lisa Schroeder-tema" och precis som böckerna i min förra recension så är den här också skriven på vers och jag älskar det verkligen. Så otroligt vackert! Man förstår att det hon skriver har betydelse, inget onödigt kommer med, bara precis det viktigaste och hon får till det så himla bra. Allt flyter på precis hela tiden.

Tyvärr måste jag också säga att jag blev lite besviken på den här boken. Åtminstone slutet. Det var som om hela boken byggde upp till något som bara blev... blöh. Det blev liksom inget av det. Det rann ut i sanden. Jag förväntade mig en dramatisk vändning eller åtminstone en liten tvist i slutet, men det blev mest bara mesigt och rätt lamt faktiskt.

Bortsett från det var detta en väldigt fin bok och jag gillade breven som dök upp med jämna mellanrum genom hela berättelsen. Det knöt ihop allt som hänt förut med denna speciella dag som allt utspelar sig under och ju mer man läser, desto mer förstår man Ambers motiv till varför hon vill spendera just denna "sista" dag för sig själv. Det blir dock inte som hon tänkt sig och hon träffar Cade som också flyr från sitt liv och vardagen. Båda två bär på tunga, men också intressanta historier, som de egentligen inte vill dela med sig av. Tillsammans hjälper de varandra att både glömma allt och ta vara på denna speciella dag.





//Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar