2014-06-10

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:

"Topp tio böcker som jag läst i år, än så länge"

Jag har bara läst tjugotvå böcker det här året, än så länge, och trist nog är det bara fyra stycken (har ej räknat omläsningar) som jag tycker är värda att nämna i den här listan. Mycket av det som jag läst har varit antingen meh-igt eller bra, men inte fantastiskt bra. Lite trist, men hoppas att resten av året bjuder på fler fullpoängare. 

Allegiant (Divergent, #3) The Book Thief Dödens trubadur 

Allegiant - Veronica Roth
Den här serien har verkligen fått en speciell plats i mitt hjärta och även om slutet krossade mig fullständigt, älskar jag den här avslutande delen något otroligt. Den är inte riktigt lika fantastisk som sina två föregångare, men nästan.

The Book Thief - Markus Zusak
Den här boken lyckades med det omöjliga - att överträffa mina skyhöga förväntningar. Jag älskade allt med den. Precis allt. 

Dödens trubadur - Fredrik Lindblom
Det här fantasyäventyret fångade mig verkligen. Det var fartfyllt, spännande och framförallt magiskt. Världen är så unik och man vill inget annat än att stanna kvar och utforska den lite till. 

Stolen Songbird - Danielle L. Jensen
Den unika storyn, det vackra språket och den magiska världen fångade mig från första sida och jag önskar verkligen att jag hade uppföljaren i min hand så att jag kunde så veta hur det ska gå för Cécile och de andra. 



7 kommentarer:

  1. De två första böckerna kommer jag definitivt att läsa. Har nyss läst Divergent vilken jag gillade, så resten av serien skall också läsas. Boktjuven skall jag läsa under sommaren. De andra två böckerna verkar också intressanta. De hamnade just på min önskelista!

    SvaraRadera
  2. Allegiant vill jag läsa och även Boktjuven känns som det är hög tid att läsa nu =)

    SvaraRadera
  3. Det är klart att man inte kan lista tio st om de inte förtjänar det ;)

    SvaraRadera
  4. Boktjuven är en av de bästa böcker jag någonsin läst, tror jag :)

    SvaraRadera
  5. Boktjuven är ju verkligen riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Håller med om Allegiant. Jag satt helt förstörd efter ha läst! Men tyckte verkligen om!

    SvaraRadera
  7. Frida! Tack så jättemycket för det fina bokpaketet! Jag gillade det stark! :D

    http://vitgulstrumpa.blogspot.se/2014/06/bokpaket-studentpresent.html

    SvaraRadera