2015-03-23

Nya YA-boksläpp 23/3 - 29/3

AthenaAthena - Marta Söderberg

Maya lever i zonernas gränder, ständigt på sin vakt. Benjamin har ingen och inget, och längtar bort från sitt kriminella liv. Makten kallar dem nummerlösa. En natt förs Maya och Benjamin iväg av maskerade män. De vaknar upp på Athena, en hemlig agentorganisation. Tillsammans med andra nummerlösa ungdomar ska de genomgå ett rekrytprogram.

De lever i en tid när allt har fallit sönder. Ingen saknar dem. Maya och Benjamin tvingas vänja sig vid Athenas hårda värld. Men hur långt är de beredda att gå för att klara prövningarna? Hur mycket är de villiga att offra för att kanske få en ny chans?








Omslagsbild: Du föll och jag för digDu föll och jag för dig - Lina Stoltz

Första gången Frida ser Jakob är det som om hela världen stannar. Han går, men hans blick har lämnat brännmärken i henne.


De dras till varandra med en kraft som inte går att stå emot - den välartade prästdottern och den struliga hockeykillen. Men när Frida hör rykten om att Jakob använder droger och börjar misstänka att han döljer saker för henne, känns kärleken inte så lätt längre. Kanske är det inte så enkelt som i Metallicas låt "Nothing Else Matters".







Fler nya boksläpp

The Walls Around Us Liars, Inc. Written in the Stars Half Wild (The Half Bad Trilogy, #2)
The Haunting of Sunshine Girl Catalyst (Control, #2) We All Looked Up In the Time of Dragon Moon (Wilde Island Chronicles, #3)
Boys Don't Knit The Year We Sailed the Sun Blackbird Fly Jinx's Fire (Jinx #3)
The Tightrope Walkers The Lost Boys Symphony The Door in the Moon (Chronoptika #3)

Svenska böcker/översättningar

Den försvunne hjälten Den fängslade guden

Mina tankar

Den här veckan är det två svenska böcker som ligger i topp på min önskelista - Athena, som låter som en intressant och spännande dystopi och Du föll och jag för dig, som verkar vara känslostormande kärlekshistoria. Bland de engelska boksläppen är där för ovanlighetens skull ingen bok som direkt fångar mitt intresse. Inte för att det är ett problem direkt, med tanke på min redan alldeles för långa TBR. 

//Frida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar