2015-03-31

Chocolate Book Tag

Jag blev taggad av Petra Petras boklogg att göra Chocolate Book Tag, tack så mycket! :)


Dark Chocolate (A book that covers a dark topic)

Finnikin of the Rock (Lumatere Chronicles, #1)


Finnikin of the Rock av Melina Marchetta. I princip allt med den här boken är mörkt, mörkt, mörk. Men jag älskar den något otroligt. 

White Chocolate (A light and humorous read)

Sword Princess Amaltea Bok 1 (Sword Princess Amaltea #1) Sword Princess Amaltea Bok 2 (Sword Princess Amaltea #2)

Sword Princess Amaltea av Natalia Batista. SÅ. HIMLA. BRA. Lättläst och roligt, samtidigt som det är väldigt tankeväckande.

Milk Chocolate (A book with a lot of hype that you're dying to read)

Odinsbarn (Ravneringene #1)

Odinsbarn av Siri Peterssen. Det känns som att alla, och då menar jag verkligen alla, älskar den här boken. Är galet nyfiken på vad det är som gör den så bra. 

Carmel-Filled Chocolate (A book that makes you feel all gooey inside)


The Thousand-Dollar Tan Line (Veronica Mars, #1) Anne of Green Gables (Anne of Green Gables, #1)



Veronica Mars-böckerna (och tv-serien...) för att jag älskar karaktärerna alldeles för mycket för mitt eget bästa. Och för att allt som har med Veronica Mars att göra är helt awesome och gör mig lyckligare än lyckligast. 
Anne på Grönkulla av L.M Montgomery för att historien bara är sådär underbart söt och fin att man dör lite inombords.


Wafer-less Kit-Kat (A book that surprised you)

We Were Liars

We Were Liars av E. Lockhart. Var helt inställd på att aldrig läsa den här, men av någon anledning gjorde jag det ändå och blev helt blown away. Fantastiskt vackert språk och en historia som är uppbyggd på det där "pusselbits"-sättet som jag bara älskar. 

Snickers (A book you're going nuts about!)

Jellicoe Road

Jelllicoe Road av Melina Marchetta. Har tappat räkningen på hur många gånger jag läst om den, men jag älskar den precis lika mycket varje gång. Fantastiska, underbara Jellicoe Road.

Hot Chocolate with marshmallows (The book you turn to for comfort)

Harry Potter Boxed Set (Harry Potter, #1-7)

Harry Potter. Svaret kommer för alltid att vara detsamma.

A Box of Chocolates (A series you feel has something for everyone)

Cirkeln (Engelsfors, #1) Eld (Engelsfors, #2) Nyckeln (Engelsfors, #3)

Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den perfekta blandningen av fantasy och vardag, spänning, magi, kärlek, vänskap, humor, sorg, utanförskap, oväntade tvistar, maktkamper, awesome hjältinnor... Vad mer kan man önska sig?

//Frida

1 kommentar: