2013-03-12

Filmnyheter: Divergent

Det var ett bra tag sedan Shailene Woodley fick rollen som Tris, med sedan dess har det varit helt tyst vad gäller skådespelare till den kommande Divergent-filmen, som ju börjar filmas redan nu i april. Men nu så har det äntligen kommit lite nyheter...

Maggie Q (Nikita, Priest) har fått rollen som Tori!


Zoe Kravitz (X-Men: First Class, It's kind of a funny story) har fått rollen som Christina!




Ansel Elgort (Carrie) har fått rollen som Caleb!



Någon som har sett någon av dessa skådespelare i någon film/tv-serie tidigare och kan säga om de är bra? Själv har jag inte sett någon av dem, så jag kan bara gå efter utseende. De ser kanske inte exakt ut så som jag förställt mig karaktärerna, men jag är nöjd ändå. Maggie och Zoe tycker jag faktiskt passar väldigt bra nu när jag tänkt eter ett tag, men är fortfarande lite tveksam till Ansel. Han ser inte alls ut som jag föreställt mig Caleb. 


"They are all extremely talented (not to mention spectacular matches for the characters in my head) and I'm so happy that they're going to be a part of the Divergent movie."
 - Veronica Roth


Vad tycker ni om skådespelarvalet? Är de lika de bilder ni hade av karaktärerna? 

// Frida




4 kommentarer:

  1. Jag har bara sett Zoe i It's kind of a funny story, där tyckte jag hon var bra! Men det är ingen av skådespelarna än som jag känner är precis så som jag har tänkt dem. Men är Veronica Roth nöjd är jag nöjd! ;)

    SvaraRadera
  2. Maggie Q är sjukt bra i Nikita :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Zoe är sjukt bra som Christina! :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om Ansel som Caleb inte riktigt vad jag hade föreställt mig.. Men tror att Zoe blir riktigt bra som Christina! Hoppas Hoppas att filmen blir riktigt bra!

    SvaraRadera