2013-05-14

Melina Marchetta och David Levithan till Sverige!

Såg precis på X-publishings twitter att de bestämt datum för Melina Marchettas och David Levithans Sverigebesök. Marchetta kommer till Sverige den 17-18 juni (inte alls långt dit ju!) och jag vill så sjukt galet gärna kunna vara med. Än så länge finns det inte någon information om var och hur, men antar att mer information kommer ganska snart. Marchetta är en av mina absoluta favoritförfattare och det hade varit hur häftigt som helst att få träffa henne. :D

UPDATE: Man kommer att kunna träffa Melina Marchetta på Punkt Medis, Medborgarsplatsens bibliotek, i Stockholm den 17 juni klockan 19.00! :D

David Levithan kommer att besöka Sverige den 8-10 oktober i samband med Kulturhusets program Internationell författarscen. Jag har faktiskt inte läst något av Levithan än, men det ska jag nog hinna med innan hans besök, för visst hade det varit roligt att få träffa honom med. Det är alltid kul med författarbesök!

    

5 kommentarer:

  1. Åh vad gärna jag vill träffa Marchetta - trots att jag inte har läst något av henne, haha. Är så övertygad om att hennes böcker är bra, men jag måste ta mig i kragen och läsa åtminstone två av hennes innan hon kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marchetta skriver helt fantastiskt bra och hennes karaktärer är alltid helt underbara, så tror nog att du kommer att gilla hennes böcker. Jellicoe Road kommer nog alltid att vara min favorit, men jag tyckte väldigt mycket om Saving Francesca också. Har Looking for Alibrandi hemma och funderar på att köpa hem hennes fantasy-serie också snart så att jag kan läsa den med innan hon kommer till Sverige. :)

      Radera
    2. Ja, Jellicoe Road har jag hemma och jag har önskat mig Finnikin i födelsedagspresent! Ska bli spännande att se var de kommer ha författarbesöken :)

      Radera
  2. VARTVART VART VART VART?!?!?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis får man veta det väldigt snart :)

      Radera