2013-05-13

Nya YA-boksläpp 13/5 - 19/5

The Rules for Disappearing
The Rules for Disappearing - Ashley Elston

She’s been six different people in six different places: Madeline in Ohio, Isabelle in Missouri, Olivia in Kentucky . . . But now that she’s been transplanted to rural Louisiana, she has decided that this fake identity will be her last.

Witness Protection has taken nearly everything from her. But for now, they’ve given her a new name, Megan Rose Jones, and a horrible hair color. For the past eight months, Meg has begged her father to answer one question: What on earth did he do – or see – that landed them in this god-awful mess? Meg has just about had it with all the Suits’ rules — and her dad’s silence. If he won’t help, it’s time she got some answers for herself.

But Meg isn’t counting on Ethan Landry, an adorable Louisiana farm boy who’s too smart for his own good. He knows Meg is hiding something big. And it just might get both of them killed. As they embark on a perilous journey to free her family once and for all, Meg discovers that there’s only one rule that really matters — survival.



The Beautiful and the CursedThe Beautiful and the Cursed (The Dispossessed #1) - Page Morgan

After a bizarre accident, Ingrid Waverly is forced to leave London with her mother and younger sister, Gabby, trading a world full of fancy dresses and society events for the unfamiliar city of Paris.

In Paris there are no grand balls or glittering parties, and, disturbingly, the house Ingrid’s twin brother, Grayson, found for them isn’t a house at all. It’s an abandoned abbey, its roof lined with stone gargoyles that could almost be mistaken for living, breathing creatures.

And Grayson has gone missing.

No one seems to know of his whereabouts but Luc, a devastatingly handsome servant at their new home.

Ingrid is sure her twin isn’t dead—she can feel it deep in her soul—but she knows he’s in grave danger. It will be up to her and Gabby to navigate the twisted path to Grayson, a path that will lead Ingrid on a discovery of dark secrets and otherworldly truths. And she’ll learn that once they are uncovered, they can never again be buried.



Fler nya boksläpp

School Spirits (School Spirits, #1) Golden The Rithmatist (Rithmatist #1) The Sweet Dead Life
Towering Truth or Dare (Truth or Dare, #1) Parallel Forgiven (This, #3)
Under the Light (Light, #2) The School for Good and Evil The Caged Graves Spirit and Dust
Tremble (Denazen, #3) Five Summers Gravity Happens (Forcing Gravity #2) The Rose Throne (The Rose Throne, #1)
Winger Purgatory Reign The Language Inside Mermaid in Chelsea Creek

Svenska översättningar/böcker på svenska

Francesca (häftad) Gregor från Ovanjord (Inbunden) Gregor 2 - Dödens labyrint (inbunden) Två eller tre saker jag glömde berätta för dig (inbunden)

Vill läsa

Agnes: The Rules for Disappearing, Golden, The Rithmatist, Towering och The Beautiful and the Cursed är jag riktigt sugen på den här veckan. Parallel och Under the Light verkar också bra.

Frida: Gillade att göra en lista mer än att bara rabbla titlar, så kommer nog att göra listor i fortsättningen.

School Spirits: Spin-off på Hawkins Hex Hall-serie. Har inte läst den än, men har de två första böckerna hemma. Gillar jag dem kommer jag nog att ge den här en chans, för den låter faktiskt bra.
The Rules for Disappearing: Låter spännande! Handlar om en tjej som tvingats byta identitet flera gånger på grund av något hennes pappa gjort för många år sedan. Nu vill hon ta redan på vad det är, så att hon kan slippa flytta och byta identitet, men det visar sig vara farligare än hon först trott.
Towering: Flinn har gjort många retellings och den här gången är det dags för Rapunzel. Tycker mycket om retellings så kommer troligen läsa den här, eller någon annan av Flinns böcker, i framtiden.
The Beautiful and the Cursed: Vackert omslag, historical fiction, mystik och fantasy. Jag är definitivt intresserad.
Parallel: Har alltid gillat idén med parallela världar, så kanske att det här kan vara en bok för mig?
Under the Light: Had einte hört talas om den här serien tidigare, men första boken har fått riktigt bra betyg så jag är nyfiken!
Francesca: Nu kommer Saving Fracesca, som jag läste förra året, på svenska och jag kan varmt rekommendera den för er som inte redan har läst den. Riktigt bra bok!

Finast omslag

Agnes: Tycker omslaget till The Beautiful and the Cursed är väldigt fint.

Frida: The Beautiful and the Cursed! Älskar färgerna och det lilla Eiffeltornet i bakgrunden.


Vill inte läsa

Agnes: Tremble, Winger och Gravity Happens är nog inget för mig.

Frida: Även om The Rithmatist verkar vara en blandning av två av mina favoritgenrer - steampunk och fantasy, tror jag ändå inte att det är en bok för mig, vilket i och för sig kanske beror på att jag inte förstod särskilt mycket av sammanfattningen...

Fulast omslag

Agnes: Winger. Hur tråkigt som helst. Skulle aldrig plockat upp en bok med en bild på någon som har näsblod..^^

Frida: Gravity Happens. Hur tänkte de där? Ser bara urfånigt ut med de där två paren som håller om varandra. 

1 kommentar:

  1. The Rules for Disappearing låter som en bra bok. Det kommer så mycket nya intressanta böcker, jag tror jag måste skriva upp dom så jag inte lömmer bort allt jag vill läsa... :)

    SvaraRadera