2013-05-31

Tävlingstips!

Då var det dags igen för en ny novelltävling på ungdomar.se. Den här gången är temat Stockholm och vinnaren får sin novell publicerad och utgiven i bokform! Riktigt fint pris tycker jag. Nytt för i år är att det inte bara är fem finalister, utan hela tio stycken. För att få vara med och tävla måste man vara mellan 13 och 19 år. Novellen ska vara inne senast den 30 juli.

Jag har själv varit med två år i rad och det har gått bra båda gångerna, förra året hade jag ju dessutom turen att vinna tävlingen, vilket kändes helt fantastiskt. Kommer garanterat att försöka knåpa ihop något att skicka in i år igen, eftersom det är sista året jag får vara med och tävla innan jag är för gammal, men tycker temat är rätt svårt så får se hur det går. Tycker helt klart att ni som gillar att skriva och känner att ni har något att skriva om just Stockholm ska försöka skicka in ett bidrag. 

För er som är intresserade hittar ni mer information om tävlingen här :)

//Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar