2013-05-20

Nya YA-boksläpp 20/5 - 26/5

The Runaway Queen (The Bane Chronicles, #2)
The Runaway Queen (The Bane Chronicles Part #2) - Cassandra Clare &  Maureen Johnson



Magnus Bane has a royal role in the French Revolution—if the angry mobs don’t spoil his spells. One of ten adventures in The Bane Chronicles.

While in France, immortal warlock Magnus Bane finds himself attempting to rescue the royal family from the horrors of the French Revolution—after being roped into this mess by a most attractive count. Naturally, the daring escape calls for invisible air balloons…

This standalone e-only short story illuminates the life of the enigmatic Magnus Bane, whose alluring personality populates the pages of the #1New York Times bestselling series, The Mortal Instruments and The Infernal Devices series. This story in The Bane Chronicles, The Runaway Queen, is written by Maureen Johnson and Cassandra Clare.




Fler nya boksläpp


The Book of Broken Hearts Transparent September Girls All I Need
Thousand Words  Juilliard or Else The Neptune Project Golden Boy
Absent Praefatio (Praefatio, #1)  The Hazards of Skinny Dipping Theodore Boone: The Activist
The Dark Shore: Book Two of the Atlanteans Night School (Night School, #1) Luck of Love

Svenska översättningar/böcker på svenska

Nemesis av Josephine Angelini isbn9789172996199


Vill läsa

Agnes: Inte så jättemånga böcker den här veckan som jag är sugen på, men The Runaway Queen verkar bra. Är även nyfiken på Mardrömmar och Absent.

Frida: Efter två veckor med galet många intressanta boksläpp är det skönt med en lite lugnare vecka. 
The Runaway Queen: Tyckte väldigt mycket om första delen i The Bane Chronicles så kommer definitivt att läsa den här. The Runaway Queen utspelar sig under franska revolutionen och Magnus ska rädda den kungliga familjen. Låter spännande!
All I Need: Det fina vädret har fått mig att vilja läsa mer lättsamma, somriga böcker och All I Need verkar var den typen av bok. Kärlekshistorier i sommarmiljöer kan nästan inte bli fel. 
The book of broken hearts: En bok med ett väldigt sött omslag som också verkar vara perfekt sommarläsning. 
Transparent: En bok med ett lite annorlunda koncept. Handlar om en osynlig tjej, vars pappa tvingar henne att spionera på folk, stjäla saker osv. Jag är nyfiken! 
Mardrömmar: Är lite kär i omslaget. Tycker att det är väldigt fint. Har inte läst första boken i serien, Där drömmar blir till, men när jag såg omslaget till den här boken blev jag väldigt sugen på att göra det. 


Finast omslag

Agnes: Omslaget till Mardrömmar tycker jag riktigt mycket om. Hade gärna haft boken i min bokhylla.

Frida: Som sagt tycker jag att omslaget till Mardrömmar är väldigt fint. Annars gillar jag September Girls omslag också. Brukar alltid gilla vattenomslag av någon anledning. ^^ 

Vill inte läsa

Agnes: Dark shore, The Neptune Project och All I Need är några av de jag inte är speciellt sugen på.

Frida: September Girls har ett väldigt vackert omslag, men om man ska tro förhandsläsarna, som har gett boken riktigt låga betyg, är innehållet desto sämre. Lite synd, för jag hade gärna haft omslaget i bokhyllan, men när en bok får så dåliga betyg ska det mycket till för att jag ska köpa och läsa den..

Fulast omslag

Agnes: Tycker inte alls om omslaget till Dark Shore. Riktigt tråkigt.

Frida: Det får nog bli The Neptune Project den här veckan. Tycker varken om fonten eller omslagsbilden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar