2013-06-03

Nya YA-boksläpp 3/6 - 9/6


PODs
PODs - Michelle K. Pickett


Seventeen-year-old Eva is a chosen one. Chosen to live, while others meet a swift and painful death from an incurable virus so lethal, a person is dead within days of symptoms emerging. In the POD system, a series of underground habitats built by the government, she waits with the other chosen for the deadly virus to claim those above. Separated from family and friends, it's in the PODs she meets David. And while true love might not conquer all, it's a balm for the broken soul. 

After a year, scientists believe the population has died, and without living hosts, so has the virus. That's the theory, anyway. But when the PODs are opened, survivors find the surface holds a vicious secret. The virus mutated, infecting those left top-side and creating... monsters.

Eva and David hide from the infected in the abandoned PODs. Together they try to build a life--a new beginning. But the infected follow and are relentless in their attacks. Leaving Eva and David to fight for survival, and pray for a cure.



Fler nya boksläpp

The Moon and More Gameboard of the Gods (Age of X, #1) Siege and Storm (The Grisha, #2) Faking It (Losing It, #2)
Crushed (Pretty Little Liars, #13)  Elegy (Hereafter #3) When You Were Here Witch Fire (Burn Mark, #2)
Insomnia (The Night Walkers, #1) The Testing (The Testing, #1) Tidal (Watersong, #3) Phoenix (Black City, #2)
The Oathbreaker's Shadow (The Knots Sequence, #1) Tides The Pirate's Wish (The Assassin's Curse, #2) The Impossibility of Tomorrow (Incarnation, #2)
Salvation (The Captive, #4) Abandon (Possession, #3) The Elementals (The Vespertine, #3) You Look Different in Real Life
Letting Ana Go Before Now (Sometimes Never #2) Tempest Revealed (Tempest, #3) Outcast
Over You Extinguish Confederates Don't Wear Couture (Pilgrims, #2) The Keep (The Watchers, #4)
In Too Deep

Svenska översättningar/ böcker på svenska

Tyst Alice i Zombielandet De odödligas regler Stad av skuggor
Gömd Omslagsbild: Blunda och hoppa Scarlet (inbunden)

Vill läsa

Agnes: Den här veckan är verkligen proppfull med nya böcker som verkar bra. The Pirate's Wish blev jag genast nyfiken på, även om det är andra boken i en serie som jag inte läst, men som jag gärna hade velat läsa. Samma sak gäller för The Impossibility of Tomorrow och Phoenix. PODs, Tides, Insomnia och Elegy låter också riktigt bra.

Frida: Väldigt många nya böcker den här veckan! Och en hel del som verkar riktigt bra. 
PODs: Hade med den här boken i ett "böcker jag ser fram emot"-inlägg förra året och jag vill fortfarande läsa den precis lika mycket. Roligt med en blandning av både dystopi och zombies!
The Moon and More: Har bara läst en bok av Dessen, nämligen den som släpps på svenska den här veckan, Blunda och hoppa (This Lullaby), men tyckte mycket om den så vill definitivt läsa fler av hennes böcker. 
Gameboard of the Gods: Har faktiskt inte läst några av Meads andra böcker, men tycker att den här låter riktigt intressant. Verkar vara en härlig blandning av alla möjliga genrer, om man ska tro Goodreads, och handla om någon typ av mordutredning. 
Siege and Storm: Har inte läst första boken, men det här är en serie som jag är väldigt nyfiken på! 
Elegy: Sista boken i en serie om spöken som jag har varit intresserad av ett bra tag. Omslagen är så fina!
Insomnia: Låter riktigt spännande! Handlar om en kille som går in i andras drömmar. 
Phoenix: Köpte första boken i serien för någon vecka sedan och hoppas på att jag ska tycka om den så att jag kan få köpa den här också. Omslagen är ju bara för snygga! 
The Oathbreaker's Shadow: Första delen i en ny fantasy-serie. Låter faktiskt ganska så intressant, men vill nog invänta lite recensioner innan jag bestämmer mig för att lägga till den på min TBR eller inte. 
Oatcast: En ny bok av författaren till The Friday Society, som jag läst och gillade. Istället för steampunk är det nu paranormal romance med änglar. Är nyfiken!
Är även nyfiken på Faking it, Abandon, The Impossibility of Tomorrow, The Elementals, Tempest Revealed och Tyst! 



Finast omslag

Agnes: Gillar omslaget till Outcast väldigt mycket. 

Frida: Älskar omslaget till Phoenix. Så snyggt! Tycker också mycket om omslagen till Siege and Storm, Abandon och Outcast.

Vill inte läsa

Agnes: Det är inte bara böcker som verkar bra som släpps den här veckan, utan rätt många som verkar dåliga också. Faking It, You Look Different in Real Life och Crushed är bara några av de jag inte vill läsa. 

Frida: Ville läsa Pretty Little Liars serien när jag började följa tv-serien, men är inte alls lika sugen på att läsa böckerna längre. De är så många och det finns så många andra böcker som jag hellre läser. 

Fulast omslag

Agnes: Insomnia verkar jättebra men omslaget är riktigt fult. 

Frida: Salvation eller Before Now!


1 kommentar:

  1. Nääää är inte House of night serien slut snart?! Jag var helt säker på att uppvaknandet var slutet, när jag insåg att jag hade fel så struntade jag i att läsa den. ORKAR INTE!

    PLL böckerna är mycket sämre än TV-Serien. Har bara läst de som är på svenska, men de är inte värd att läsa.

    SvaraRadera