2013-06-21

Nytt i bokhyllan: Sf-bokhandeln & Hamrelius

Självklart besökte vi Sf-bokhandeln när vi var i Stockholm i måndags. Älskar den bokhandeln! Kan gå runt där i timmar och bara titta. Kan säga att det var beslutsångesten på hög nivå när jag skulle bestämma sig för vilka godbitar som skulle få följa med mig hem. Eftersom jag hade med mig ett presentkort som jag fått i studentpresent lämnade jag bokhandeln med hela sju stycken nya böcker och ett stort leende på läpparna.


  Acid - Emma Pass
Den här släpptes någon gång i april och jag har velat ha den sedan dess, så när jag såg den stå där i hyllan kunde jag inte låta bli att köpa den. Tycker att den låter riktigt spännande!

Hourglass - Myra McEntire
Har haft ögonen på den här ett bra tag och nu kände jag att det var dags att köpa den. Älskar omslaget och ser fram emot att läsa om tidresor efter allt Doctor Who tittande. 

Incarnate - Jodi Meadows
Äntligen! Har varit på väg att köpa den här miljontals gånger, eftersom jag tycker att den låter helt awesome och för att jag hört så mycket gott om den, men av någon anledning har den aldrig följt med i mina bokbeställningar. Krävdes tydligen en fysisk bokhandel för att den skulle inköpas och jag är sååå glad att jag äntligen äger den. 

Jessica's Guide to Dating on the Dark Side - Beth Fantaskey
Jessica på Chapter Chicks hade med den här i en video där hon pratade om sina favoritböcker 2011 (länge sedan, jag vet ^^) och jag har inte riktigt kunnat släppa boken sedan dess. Den har alltid funnits i bakhuvudet när jag gjort bokbeställningar och det verkligen på tiden att jag faktiskt köpte den. Började läsa lite i den på väg hem från Stockholm och än så länge gillar jag den. 



Shadow and Bone - Leigh Bardugo
Har velat läsa den här ända sedan den gavs ut, och nu när uppföljaren också släppts tyckte jag att det var dags att köpa den. Låter hur awesome som helst. 

Stormdancer - Jay Kristoff
Ännu en bok som jag velat ha väldigt, väldigt länge, men som ändå aldrig blivit köpt. Men nu var det dags! Ska bli spännande att läsa japansk steampunk. 

Etiquette & Espionage - Gail Carriger
Jag är lite kär i Carrigers andra serie, Parasollprotektoratet, så självklart vill jag läsa mer av henne. Tycker att den här låter minst lika bra och ser riktigt mycket fram emot att läsa den. 

Dagen efter jag kom hem från Stockholm tog jag tåget ner till Malmö för att besöka biblioteket där och passade även på att kika in på Hamrelius, min favoritbokhandel i Malmö, och gissa vad de hade där? Jo, 40% på alla reaböcker. Fick med mig fyra böcker hem för bara 130 kronor! 


The Subtle Knife - Philip Pullman
Andra delen i His Dark Materials-serien som jag läste och älskade när jag var yngre. Jag vill gärna läsa om serien, helst på originalspråk den här gången, och eftersom jag redan har första boken hemma blev jag väldigt glad när jag hittade den här för bara 23 kronor. Snacka om fynd! Visst, omslaget är väl inget att hurra för, men det är ju innehållet som är det viktigaste. 

Dark Parties - Sara Grant
En av de första böckerna som hamnade på min TBR när jag började bokblogga så när jag såg den ligga där på reabordet kunde jag inte annat än att köpa den. 

Unravelling - Elizabeth Norris
Har hört ganska så blandade omdömen om den här, men den har varit med på min TBR ett bra tag och lät tillräckligt intressant för att få följa med mig hem. Hoppas på att jag kommer att tycka om den. 

Finale - Becca Fitzpatrick
Sista delen i Hush Hush-serien! Blev helt chockad när jag såg den ligga där på bordet. Det var ju inte alls sååå länge sedan den gavs ut. Har bara läst första boken i serien, men nu när min samling är komplett kan jag läsa hela serien på en gång, om jag nu skulle vilja det. 

Har ni läst någon av de här böckerna? Vad tyckte ni i så fall? :) 


// Frida




4 kommentarer:

  1. Hamrelius är riktigt bra när det kommer till reaböcker :) jag har själv gjort några fina rea-fynd där! jag har faktiskt inte läst några av böckerna.. men alla låter grymt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! De har i princip haft reaböcker varje gång jag besökt dem. Tycker att det är synd att de ska flytta för jag gillar verkligen lokalen de är i nu och att den ligger så centralt.

      Radera
  2. Här uppe är det aldrig rea på bokaffärerna, förutom den årliga bokrean.. Jätte trist :( När man var mindre fanns det oftast någon fynd låda eller så med böcker men inte nu :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd :( Förstår ju att bokhandlarna måste gå runt och gissar att de har ganska svårt i och med konkurrens från internetbokhandlar, men det är så roligt när de har fyndlådor eller reor utöver den årliga bokrean.

      Radera