2013-06-12

Fractured


Titel: Fractured
Författare: Teri Terry
Serie: Slated #2


 How do you know where to go when you don't remember where you came from?

Kyla's memory has been erased,
her personality wiped blank,
her memories lost for ever.

Or so she thought.

Kyla shouldn't be able to remember anything. But she can - and she's beginning to realise that there are a lot of dark secrets locked away in her memories. When a mysterious man from her past comes back into her life, she thinks she's on her way to finding the truth. But the more she learns about her history, the more confusing her future becomes...


Min recension på första boken Slated hittar ni här :)

Det var ett tag sen jag läste ut boken, så det är väl dags för en recension nu. Vet inte varför jag alltid har så svårt att skriva recensioner om böcker jag tycker så mycket om?
Det finns så otroligt mycket jag vill säga om den här boken, vet knappt var jag ska börja. Kommer inte på långa vägar få med allt jag tycker och tänker om den; recensionen skulle bli väldigt, väldigt lång... Men det viktigaste ska jag försöka få med. 

Efter att ha läst ut första boken, Slated, som var så sjukt bra, hade jag läskigt höga förväntningar på Fractured. Som tur är blev jag inte det minsta besviken. Tvärtom! Återigen gjorde jag mitt bästa för att dra ut på läsandet, för att få stanna kvar i boken lite, lite längre, men när något är så otroligt gripande är det svårt att låta bli att fortsätta läsa. Det gick bra ett tag i alla fall, tills jag helt enkelt var tvungen att få veta hur det skulle sluta. 

Precis som med Slated tycker jag riktigt mycket om att man inte har en aning om vad det är som ska hända härnäst eller vem det går att lita på. Man vet precis lika mycket som huvudkaraktären Kyla och får följa henne utan att egentligen kunna räkna ut något i förväg. Ju längre in i boken man kommer desto mer inser man hur sjukt fel och komplicerat samhället Kyla lever i har blivit och inte blir det bättre av att man inte vet vem som ljuger för henne eller vem som talar sanning. Och allt eftersom får hon fler och fler minnen tillbaka, vilket gör allt ännu mer krångligt.

Det enda jag egentligen har att klaga på är att en del av hennes minne kommer tillbaka lite väl fort i början (utan att avslöja för mycket så handlar det om en person). Det hade varit mer trovärdigt om det istället kom tillbaka lite mer bitvis. Men det också det enda jag tyckte var lite mindre bra. Annars kan jag inget annat än att älska boken. Bara tanken på att jag ska behöva vänta till nästa år innan tredje och sista boken, Shattered, släpps gör mig frustrerad. Det är alldeles för lång tid! 

Antar att den här recensionen inte sa speciellt mycket om boken egentligen, men jag vill inte avslöja för mycket om själva handlingen. Risken finns att jag spoilar er alldeles för mycket. Hoppas i alla fall att en del av er blir nyfikna.



//Agnes

4 kommentarer:

  1. Har taggat er på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte om ni har gjort tegelstenstagen men ni har blivit taggade i den hos mig:)

    SvaraRadera
  3. Måste verkligen ta tag och läsa den här serien nu!

    SvaraRadera
  4. Jag har första boken hemma och jag måste ta och läsa den snart! Den är serien verkar så bra :)

    SvaraRadera