2013-06-28

Läs-A-Lot


















Anna  Bookshelf och Emelie på Drizzle and Hurricanes har dragit igång ett väldigt roligt... ja vad ska man kalla det för? Projekt? Utmaning? Upplägget är i alla fall ungefär som engelska Read-a-thon och går ut på att man ska läsa så mycket som man bara orkar och kan under en speciell period. 

Jag har länge velat vara med i ett read-a-thon så jag blev superglad när jag såg att Anna och Emelie tänkte starta en svensk variant (med ett väldans bra namn också ;) ) Läs-A-Loten kommer att pågå i en vecka, från den 30 juni till den 6 juli, och man ska alltså under den perioden läsa så mycket som man bara kan. Anna och Emelie har också lagt upp lite olika mål/riktlinjer som man kan följa om man vill, eller så kan man helt enkelt hitta på egna. Mer information hittar ni på deras bloggar. Här och här

Mina Läs-A-Lot mål
* Läsa minst 5 böcker
* Läsa 1 tegelsten (över 400 sidor) 
* 1 efterlängtad omläsning
* Fortsätta med en serie

Här är de fem böckerna som jag planerar att läsa






Code Name Verity är tegelstenen, The Golden Compass den efterlängtade omläsningen och Stjäla the Show fortsättning på en serie. 

För tillfället läser jag Finnikin of The Rock, så om den inte hinner bli utläst innan söndag kommer jag att läsa ut den först. Jag har dessutom tänk ha med lite noveller/seriealbum som mellanläsning om man tröttnar på de tjocka böckerna. Till exempel Ankomsten av Shaun Tan och The Runaway Queen av Cassandra Clare.

Jag kommer troligtvis att göra en uppdatering om dagen, här på bloggen, där jag skriver lite om hur mycket jag läst osv och när det hela är slut tänkte jag göra någon slags sammanfattning. Om jag lyckas få min kamera att samarbeta med mig kanske det till och med blir i videoform. 

Jag tror också att jag kommer att twittra lite om hur det går under veckans gång. I så fall blir det på min personliga twitter @Loveliciouzz. Hashtagen är #läsalot2013

Jag är redan supertaggad och tycker att det ska bli otroligt roligt. Har sett att det är ganska så många bokbloggare som ska vara med vilket gör det ännu roligare. 

Kommer du att delta i Läs-A-Lot? :) 

// Frida







3 kommentarer:

  1. JAG KOMMER DELTA I LÄSALOT! (inte obvious alls, psssh xD) Åååh, vilka roliga böcker :D Minns att jag älskade Guldkompassen och jag har länge velat ta tag i A Monster Calls, men aldrig kommit riktigt så långt xD

    LYCKA TILL NU! :D

    SvaraRadera
  2. SV: Åh, vad kul att höra! Jag har inte hört något negativt alls om Jellicoe Road, så jag hoppas verkligen att den är bra haha :D Du har verkar ha valt många bra böcker du med! Har dock inte läst några av dem. Men men, lycka till :)

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Jag tänkte också vara med :)

    SvaraRadera