2014-02-09

En något försenad julklapp...

I förra veckan fick jag äntligen hem en mycket efterlängtad julklapp, nämligen en Kindle Paperwhite! Jag har länge velat ha en läsplatta, så gissa om jag blev glad när jag fick en i julklapp. Har redan börjat läsa lite på den och jag är väldigt nöjd. Mycket bättre för ögonen än att läsa på datorn eller i mobilen, som jag gjort tidigare. Om intresse finns kanske jag kan göra någon typ av recension av den när jag hunnit använda den lite mer? 



Eftersom jag nu är ägare till min alldeles egna läsplatta har jag självklart lyckats skaffa hem en hel massa e-böcker. Många var helt gratis, en del är vinster och ett par stycken kostade mellan 0.99 - 2.99 dollar. Väldigt billigt med andra ord! 

Nya e-böcker

Hopeless (Hopeless, #1) Untethered Mila 2.0 (MILA 2.0, #1) Silver Phoenix (Kingdom of Xia, #1)
Enclave (Razorland, #1) Erasing Time (Erasing Time, #1) The Summer of Skinny Dipping (Summer, #1) Mind Games (Mind Games, #1)
How Zoe Made Her Dreams (Mostly) Come True Witch Song (Witch Song, #1) Pivot Point (Pivot Point, #1) Streaks of Blue: How the Angels of Newtown Inspired One Girl to Save Her School
 Ten Tiny Breaths (Ten Tiny Breaths, #1) One Tiny Lie (Ten Tiny Breaths, #2) Four Seconds to Lose (Ten Tiny Breaths, #3) 
Jag biter i apelsiner Vi är inte sådana som i slutet får varandra The Forgotten Ones (The Danaan Trilogy, #1)

Tycker att jag lyckats få ihop en härlig blandning och ser väldigt mycket fram emot att läsa dem. Är rädd att antalet kommer växa ganska fort med tanke på att amazon ofta har väldigt bra erbjudande på sina e-böcker. Det är ganska så svårt att låta bli att köpa en bok när den knappt kostar sju kronor...

//Frida

12 kommentarer:

  1. Vad fin din kindle är! <3 Själv har jag en iRiver som fungerar väldigt bra för mig, passar väldigt bra eftersom jag pendlar väldigt mycket. :P Många bra böcker du har på den också, blev väldigt intresserad av "Erasing Time". Verkar väldigt intressant, :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Tyckte det var väldigt svårt att välja märke på läsplattan jag skulle ha, men eftersom jag oftast handlar e-böcker på amazon kändes det enklast att ha en kindle.
      Hade faktiskt inte hört så mycket om "Erasing Time" tidigare, men så hittade jag den för 0.99 och tänkte att varför inte? Tyckte beskrivningen lät intressant och den hade fått ganska så höga betyg. Förhoppningsvis var det inget dåligt köp :)

      Radera
  2. Har också en Paperwhite, och älskar den! :) Har dock inte listat ut om det går att läsa svenska e-böcker på den, vet du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fungerar, men man måste ändra formatet till kindleformat först. Det finns massa gratisprogram för det. Själv använde jag mig av Calibre och det funkade hur bra som helst. Superlätt dessutom! :)

      Radera
  3. Åh jag vill så gärna ha en Paperwhite, läser gärna en recension om den sen :)

    SvaraRadera
  4. Skulle också behöva skaffa en läsplatta. Varken dator eller telefon fungerar bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera det! Är inte alls jobbigt för ögonen och känns faktiskt som att man läser en fysisk bok, minus tyngden och bladen förstås. :)

      Radera
  5. Kul! Du får jättegärna skriva vad du tycker om den när du använt den lite! Funderar på om det är något man borde köpa hem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag definitivt göra det! :)

      Radera
  6. Planerar att köpa en Kindle Paperwhite åt mig själv för födelsedagspengar i slutet av månaden, så du får gärna recensera den!
    Undrar också om fodralet på bilden följde med eller om du köpte den separat (i så fall, minns du vad modellen hette)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra! :)
      Jag köpte fodralet separat. Här är länken till det: http://www.miniinthebox.com/sv/lichee-pu-skyddsfodral-for-6-amazon-kindle-paperwhite_p452215.html?pos=ultimately_buy_1

      :)

      Radera