2014-02-10

Nya YA-boksläpp 10/2 - 16/2

Lady Thief (Scarlet, #2)
Lady Thief (Scarlet #2) - A.C. Gaughen


Scarlet’s true identity has been revealed, but her future is uncertain. Her forced marriage to Lord Gisbourne threatens Robin and Scarlet’s love, and as the royal court descends upon Nottingham for the appointment of a new Sheriff, the people of Nottingham hope that Prince John will appoint their beloved Robin Hood. But Prince John has different plans for Nottingham that revolve around a fateful secret from Scarlet’s past even she isn’t yet aware of. Forced to participate at court alongside her ruthless husband, Scarlet must bide her time and act the part of a noblewoman—a worthy sacrifice if it means helping Robin’s cause and a chance at a future with the man she loves. With a fresh line of intrigue and as much passion as ever, the next chapter in Scarlet’s tale will have readers talking once again.






Fler nya boksläpp

Inside Divergent: The Initiate's World Split Second (Pivot Point, #2) All That Glows  The Worlds We Make (Fallen World, #3) 
Dovetailed (Immortal Essence, #3) White Space (Dark Passages, #1) Three (Article 5, #3) Fates (Fates, #1) 
Pieces of Me Five's Legacy (Lorien Legacies: The Lost Files, #7) The Glass Casket Before My Eyes
Willow The Lure Solving for Ex The Tyrant's Daughter
Vengeance (Fracture, #2) Arcadia Falls Road Rash Storm
Grasshopper Jungle Fool's Gold (Order of Darkness, #3) Love Me (Starstruck, #2) Run To You Part Three: Third Charm

Vill läsa

Frida:
Lady Thief: Läste och älskade Scarlet förra året och även om jag var ganska nöjd med slutet kommer jag definitivt att läsa fortsättningen. Älskar att befinna mig i Robin Hood-världen. 
Split Second: Köpte nyligen första boken till min kindle och om jag tycker om den, vilket jag tror att jag kommer att göra, kommer jag garanterat köpa hem den här också. 
The Worlds We Make: Har första boken hemma, så någon gång i framtiden kommer jag säkert att ta tag i den här serien... 
Dovetailed: Sista (?) delen i en sci-fi-serie som jag är väldigt nyfiken på. Har första och andra boken i kindleformat och kommer förmodligen att köpa den här när den släpps så att jag har hela serien innan jag börjar läsa. 
White Space: En bok som liknats vid filmen Inception, vilken jag tyckte väldigt mycket om. Älskar när man inte har en aning om vad som verkligen pågår så den här 

Agnes: Blev hur sugen som helst på White Space. Känns verkligen som en bok jag skulle kunna gilla. The Glass Casket, Fates, Vengeance och Lady Thief är jag också väldigt nyfiken på.

Finast omslag

Frida: Inget omslag som direkt sticken ut direkt, men jag tycker att omslagen till Dovetailed, The Worlds We Make och White Space är fina. 

Agnes: Gillar omslaget till The Glass Casket.

Vill inte läsa

Frida: Ganska många som inte fångade mitt intresse den här veckan. Till exempel Grasshopper Jungle, Road Rash, Storm och Fates

Agnes: Pieces of Me, The Tyrant's Daugther, Grasshopper Jungle och Run to You.

Fulast omslag

Frida: Är verkligen inget fan av omslaget till Grasshopper Jungle. Tycker att fonten är jättejobbig och färgen ger mig huvudvärk. 

Agnes: Omslaget till Grasshopper Jungle är riktigt hemskt. 

2 kommentarer:

  1. Svar: Tack! :D Jag tänkte faktiskt på Vampire Diaries när jag skrev inlägget! Där var det jätteintressant mellan Damon och Elena, men nu när de har blivit tillsammans är det astråkigt och jag orkar typ inte ens se på alla deras kyssar.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Eftersom det är Alla hjärtans dag idag så tänkte jag sprida lite kärlek (det är ju så dumt egentligen att jag bara gör det på just den här dagen, jag tänker ju ofta på hur mycket jag gillar er, men jag tänkte att jag kanske äntligen skulle göra slag i saken)

    Först och främst vill jag säga att det har varit superkul att träffa er de gånger jag har gjort det i verkligheten. Jag träffade ju dig Frida på den senaste Bokmässan (vilket var sjukt kul btw), medan jag inte har träffat Agnes sedan Bokmässan innan det. I vilket fall så är ni båda sjukt trevliga och hur gulliga som helst och jag hoppas att vi ses snart igen! :)

    Er blogg är himla trevlig också och jag gillar att jag kan komma hit och se vad för böcker som släpps den kommande veckan eftersom jag verkligen inte har koll på det. Jag vet vilka svenska böcker som släpps, men jag har ingen koll på de engelska!

    Så tack för att ni är så himla trevliga och för att er blogg är toppenbra! Hoppas ni haft en bra dag :D

    SvaraRadera