2014-02-24

Nya YA-boksläpp 24/2 - 2/3

GrimGrim


Inspired by classic fairy tales, but with a dark and sinister twist, Grim contains  stories from some of the best voices in young adult literature today: 

Ellen Hopkins, 
Amanda Hocking, 
Julie Kagawa, 
Claudia Gray, 
Rachel Hawkins, 
Kimberly Derting, 
Myra McEntire, 
Malinda Lo,
Sarah Rees-Brennan, 
Jackson Pearce, 
Christine Johnson, 
Jeri Smith Ready, 
Shaun David Hutchinson, 
Saundra Mitchell, 
Sonia Gensler, 
Tessa Gratton and 
Jon Skrovan. 




TsarinaTsarina -
 J. Nelle Patrick

Natalya knows a secret.
A magical Faberge egg glows within the walls of Russia's Winter Palace.
It
 holds a power rooted in the land and stolen from the mystics.

A power that promises a life of love for her and Alexei Romanov.
Power, that, in the right hands, can save her way of life.
But it's not in the right hands.


Fler nya boksläpp

Unforgotten (Unremembered, #2) The Secret Diamond Sisters (The Secret Diamond Sisters, #1) Tremor (Pulse, #2) Killer Frost (Mythos Academy, #6)
The Shadow Throne (The Ascendance Trilogy, #3) Faking Normal The Hit White Hot Kiss (The Dark Elements, #1)
Fire & Flood (Fire & Flood, #1) Tin Star Threatened The Cellar
My Life With The Walter Boys The Summer I Found You The Well's End The Academy: Love Match
Boy on the Edge Soul Betrayed (The Life After #3) The Blood List Grandmaster
Better off Friends Season of Wonder (The Remnants #1)

Vill läsa

Frida: En vecka fylld med nya böcker, men bara ett fåtal som faktiskt intresserar mig. 
Grim: En antologi fylld av mörka fairy tale retellings - jag vill ha! En hel massa välkända och duktiga författare också, vilket självklart gör det hela ännu bättre. 
Tsarina: Jag har aldrig läst något av Jackson Pearce tidigare, men jag tror att den här kan vara perfekt att börja med. Låter väldigt spännande! 
The Shadow Throne: Tredje delen i en fantasyserie som jag hört en massa gott om. Har första boken stående i bokhyllan och förhoppningsvis tycker jag så mycket om den att jag vill läsa resten av serien också. 
Remnants: Har inte helt fått grepp om vad den här sci-fi dystopin egentligen ska handla om, men den har fått väldigt fina recensioner av förhandsläsarna så jag är definitivt nyfiken. 

Finast omslag

Frida: För första veckan på väldigt länge är det faktiskt inget omslag som jag fastnar för. Det är en väldigt meh-ig vecka när det gäller omslag, med det till Grim är väl helt okej. 

Vill inte läsa

Frida: Många! Till exempel Faking Normal, The Hit, Tin Star, My Life With the Water Boys och Love Match.

Fulast omslag

Frida: Som jag nämnde ovan är det en  väldigt meh-ig vecka när det kommer till omslag. Inget fantastiskt, men heller inget helt värdelöst. Men om jag måste välja något säger jag väl omslaget The Hit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar