2014-02-20

Nytt i bokhyllan

Det var ett tag sedan jag gjorde ett "Nytt i bokhyllan"-inlägg, så de flesta av dessa böcker är julklappsböcker. Tror faktiskt inte att jag köpt en enda fysisk bok det här året, vilket känns väldigt bra då jag för tillfället drunknar i min TBR. 


The Demon King - Cinda Williams Chima
Har hört en massa fantastiska saker om den här serien den senaste tiden. Låter precis som min typ av bok! Kan inte förstå hur jag kunnat missa den.

The Darkest Minds - Alexandra Bracken
En serie som blivit väldigt hypad i bokblogg- och booktube-världen. Jag är väldigt nyfiken på vad det är som gör den så bra. 

The Clockwork Scarab - Colleen Gleason
Fick den här finingen av Agnes! Är helt kär i omslaget och förhoppningsvis gillar jag historien minst lika mycket. 


Konsten att vara kvinna - Caitlin Moran
Har länge velat läsa något av Moran, så blev väldigt glad när jag fick den i julklapp. 

Borde vara död - Pål Eggert
Ännu en julklapp! Någon som har läst den? Är nämligen lite rädd för att den ska vara för kuslig för mig.. Beskrivningen låter i alla fall ganska skrämmande. 

Gåvan - Cecelia Ahern
Den här fick jag av min  kusin! Har bara läst Ps I Love You av författaren tidigare, men den tyckte jag mycket om så förhoppningsvis tycker jag om den här också. 

Safirblå - Kerstin Gier
Blev superglad när jag hittade den här i en av mina julklappar. Tyckte väldigt mycket om första boken, Rubinröd, och kan knappt vänta på att få veta hur det ska gå för Gwen och de andra. 


Peril at End Street & Murder on The Orient Express - Agatha Christie
Två nya böcker till min Agatha Christie-samling! Hittade dem för fem kronor styck på Röda Korset. 


Furies of Calderon - Jim Butcher
Regan på Peruse Project har pratat om den här boken (och resten av serien) hur mycket som helst den senaste tiden och jag var bara tvungen att köpa den. Låter sååå bra!

Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K Rowling
Ja, jag äger redan tre utgåvor av den här boken, men för tjugo kronor kan man omöjligt låta en så fin inbunden bok ligga kvar i bokhandeln. Visst?

In the Shadow of Blackbirds - Cat Winters
Är inte helt säker på exakt vad den här boken handlar om, men jag har hört mycket gott om den. Dessutom är omslaget otroligt snyggt!



Från Sherlock till Holmes - Mattias Boström
Vann den här fina boken hos Andrea. Har kärat ner mig helt i tv-serien Sherlock och vad passar då bättre än att läsa en bok som handlar om Sherlock Holmes? 

Evermore - Alyson Noel
Har länge varit nyfiken på Alison Noels böcker och blev därför väldigt glad när jag vann första boken i hennes The Immortals-serie hos Daniella och Rebecca på bloggen BookTwin


Ljus ljus ljus 

Sist ut är två böcker som jag inte tagit någon bild på. Den första är ett recensionsexemplar från Gilla Böcker och mina tankar om den hittar ni här. Andra boken vann jag hos bloggen C.R.M Nilsson. Ser väldigt mycket fram emot att läsa den och jag totalälskar den snygga sammetsryggen.

//Frida



4 kommentarer:

  1. Så du samlar också på Agatha Christie? Kul! Mycket fina böcker du fått :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad mycket härliga böcker! :) Jag är speciellt nyfiken på The Demon King, så jag ser fram emot din recension på den. Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, ett helt gäng mysiga böcker!

    SvaraRadera
  4. Ja, verkligen roligt att du läser Agatha Christie! Jag sa en gång att jag aldrig skulle börja samla, för det finns så många. Men nu äger jag faktiskt en hel del :) Angående Pål Eggerts bok så har jag hört att den egentligen borde vara barnförbjuden. Så om du inte känner dig helt vuxen kanske du ska vänta med den några år :)

    SvaraRadera