2015-01-02

Hur gick det med mina mål..?

Under 2014 hade jag följande mål...

Mål 2014
Läsa 100 böcker 
Avsluta/fortsätta på 10 serier 
Omläsning av Harry Potter-serien 

Böcker som jag ska läsa: Allegiant, These Broken Stars, The Darkest Minds och Vampire Academy. 

Så hur gick det egentligen? Extremt superdåligt. Under 2014 läste jag bara 40 böcker, och jag är så besviken över det. I början av året kändes det som att det skulle bli ett riktigt bra läsår, men sedan vet jag inte vad som hände. Läslusten försvann och jag läste bara mindre och mindre. Så himla tråkigt! Något som är ännu tråkigare är att de flesta böcker som jag läste var antingen medelmåttiga eller ganska dåliga. Det var väldigt få böcker som jag kände var fantastiska. Men de som var fantastiska stack ut desto mer, så det är ett plus i alla fall. 

Vad gäller avsluta serier/fortsätta på serier gick det också ganska värdelöst. Har inte orkat titta efter hur många jag lyckades få ihop, men det är betydligt mindre än tio i alla fall. Den enda som jag kan komma på just nu är Allegiant, såå... man kan väl säga att jag misslyckades ganska totalt på den punkten. 

Harry Potter-målet klarade jag nästan. Föll på målsnöret skulle man kunna säga, eftersom jag aldrig lyckades läsa klart den sista boken. Är lite smått arg på mig själv för det, eftersom det är ett mål som jag verkligen borde klarat. Speciellt eftersom jag var så nära. 

Av böckerna som jag hade lovat mig själv att jag skulle läsa, blev endast en utläst - Allegiant. Vampire Academy känner jag inte alls för att läsa längre, men de andra två står högt upp på listan över böcker jag vill läsa 2015. 

Utöver mina mål, deltog jag även i Boktyckes läsutmaning och den klarade jag faktiskt. Man skulle läsa och recensera 30 böcker, och jag läste och recenserade 31 stycken. Älskar idén och hoppas att Anna gör något liknande i år. Annars kanske jag använder den frö 2014 igen, för det var väldigt roligt. 

Utmaningspunkterna

För att sammanfatta 2014 skulle jag nog vilja säga att det var ett ganska misslyckat bokår, i alla fall om man ser till mina mål. Men nu ser jag framåt och hoppas på att 2015 ska bli mycket, mycket bättre. 

//Frida







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar