2015-01-19

Nya YA-boksläpp 19/1 - 25/1

Please Remain Calm (This Is Not a Test, #2)Please Remain Calm (This is Not a Test #2) - Courtney Summers 

In this gripping sequel to THIS IS NOT A TEST, Rhys and Sloane are headed for a safe haven when  get separated along the way. Rhys is determined to reunite with Sloane until he discovers people who might need him more--people who offer him the closest he'll get to everything he's lost, if they can just hold on long enough. 

Rhys thinks he has what it takes to survive and find the girl he lost, but in a world overrun by the dead, there are no guarantees and the next leg of his journey will test him in unimaginable ways ...









Fler nya boksläpp

Mr. Kiss and Tell (Veronica Mars, #2) The Way We Bared Our Souls The Sweetheart Polaris (Avalon, #2)
If I Fall, If I Die Twisted Fate The Prey (The Hatchery, #1) The Five Stages of Andrew Brawley
Tunnel Vision The Wicked Awakening of Anne Merchant (The V Trilogy, #2) Waiting for Unicorns Fight for Power (Rule of Three, #2)
The Eye of the Falcon Alex As Well

Svenska böcker/översättningar

Omslagsbild: Rött uppror Järnprovet Omslagsbild: Systrars öde Rick Riordan Den röda pyramiden

Fridas tankar

Hela fyra spännande svenska översättningar den här veckan! Järnprovet har jag redan läst på engelska och kan inte rekommendera den nog till alla som vill ha en spännande middle-grade, fylld med tvistar, magi och vänskap. Rött uppror har bland annat vunnit i kategorin "debutförfattare" i Goodreads Choice Award 2014 och jag är supernyfiken på den. Systrars öde är sista delen i trilogi om häxor, vars första bok jag totalälskade. Av de engelska böckerna är det framförallt Veronica Mars-boken jag är intresserad av. Jag var inte helt såld på första boken, men man kan aldrig få för mycket Veronica Mars i sitt liv, så jag ska självklart ge uppföljaren en chans. 

//Frida




1 kommentar:

  1. Svar: Skönt att veta att det i alla fall är någon som inte har tröttnat^^ Jag ser fram emot att se dig göra taggen! :D

    SvaraRadera