2015-05-28

Nytt i bokhyllan: Recensionsexemplar

Den senaste veckan har jag fått hem tre fina recensionsexemplar. Tack till Opal förlag och Rabén & Sjögren

Förlåt för den hemskt dåliga bilden. Blixt inomhus är aldrig en bra idé. 

Sammansvärjningen - Ursula Poznanski
Andra delen i Poznanskis dystopiserie. Har inte hunnit läsa första boken än, men nu blir det seriesträckläsning istället och det passar mig alldeles utmärkt. Nämnde ju dessutom i mitt senaste top-ten-tuesday-inlägg att jag har världens cravings efter en ny dystopiserie att älska - kanske kan bli den här?

Vit som snö - Salla Simukka
Andra delen i serien om Lumikki! Som jag längtat! Första boken var en av mina favoriter förra året, så jag är mer än taggad på den här.  

Den blomstertid nu kommer - Marie-Chantal Long
Har inte hört så mycket om den här boken än, men hoppas och tror att jag ska tycka om den! 


Vill läsa dem alla nu, nu, nu men jag är mitt uppe i en intensiv tentaperiod just nu, så läsningen blir tyvärr väldigt lidande. (Får dåligt samvete bara av att skriva det här inlägget, men pauser måste en ha! Sådär en om dagen i alla fall.. Annars är det PLUGGA.ÄTA.SOVA.PLUGGA som gäller just nu) Trist, men om exakt en vecka är sista tentan skriven för den här terminen och då ska här minsann läsas. Och skrivas blogginlägg. Och svaras på kommentarer. Bloggen har inte riktigt prioriterats den sista tiden, men jag har så, så många recensioner att skriva och en hel massa andra planerade, men oskrivna inlägg. Ska bara överleva den här kommande veckan först, sen så ska jag förhoppningsvis vara på banan igen. 

//Frida






1 kommentar:

  1. Spännande, hoppas Poznanskis dystopiserie är något att ha så kanske man själv börjar med den. :)

    SvaraRadera