2015-05-26

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:
Ten Books I Plan To Have In My Beach Bag This Summer

Det här med att planera läsningen är inte riktigt min grej. Visst har jag alltid en liten TBR med i mina månadssammanfattningar, men det är extremt sällan som jag faktiskt följer den. Bortsett från recex som ska läsas inom en viss tid, brukar jag mest välja den bok som jag känner för just för stunden. Och det kan variera väldigt. Typ från en timme till en annan. Så, det här är en väääldigt osäker lista och den kommer säkert att hinna ändras innnan sommaren är här på riktigt. Men just nu är det de här böckerna som jag vill läsa: 

To All the Boys I've Loved Before (To All the Boys I've Loved Before, #1) Froi of the Exiles (Lumatere Chronicles, #2) Since You've Been Gone

To All the Boys I've Loved Before - Jenny Han
För att den verkar söt. Och lite somrig. Och ganska så underbar. 

Froi of the Exiles - Melina Marchetta
För att det verkligen är på tiden att jag fortsätter med den här serien. Inte okej att vänta så länge när första boken är himlastormande bra. 

Since You've Been Gone - Morgan Matson
För att omslaget är somrigare än somrigast.

 The Lightning Thief (Percy Jackson and the Olympians, #1) After the End (After the End #1) The Bronze Horseman (The Bronze Horseman, #1)

Percy Jackson - Rick Riordan
För att jag typ lovade Anna att läsa den här serien i sommar. 

After the End - Amy Plum
För att jag har världens craving efter en ny dystopiserie (i det här fallet en duologi) att bli helt förälskad i. 

The Bronze Horseman - Paullina Simons
För att det var alldeles för längesedan jag läste historical fiction. 

Winter Queen (Fairy Queens, #1) Hidden Huntress (The Malediction Trilogy, #2) Shadow Scale (Seraphina, #2)

Winter Queen - Amber Argyle
För att jag älskar att trotsa årstiderna och läsa om vinter på sommaren och om sommar på vintern. Ja, så himla tuff är jag. 

Hidden Huntress - Danielle L. Jensen
För att jag bara måste veta hur det går för Cécile och Tristan! 

Shadow Scale - Rachel Hartman
För att jag behöver mer drakar i mitt liv. Punkt. 

Harry Potter: The Complete Series

Harry Potter - J.K Rowling

För att Harry Potter typ är obligatorisk sommarläsning för mig. Eller egentligen obligatorisk året-runt-läsning, men de passar extra bra att läsa på sommaren av någon anledning. Antagligen för att sommar brukade betyda sommarlov och all tid i världen åt att sträckläsa favoritserier. 

//Frida

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅH jag visste inte att Hidden Huntress var så nära inpå! Gud vad glad jag blir, den måste jag ju köpa hem så snart som möjligt :D

    SvaraRadera