2015-05-12

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckan tema är:
Ten Authors I REALLY Want To Meet

Det känns lite konstigt att de har valt det här temat så nära inpå favoritförfattartemat, eftersom jag tror att många vill träffa just sina favoritförfattare. Jag vill i alla fall det, så jag ber om ursäkt för att den här listan eventuellt kan bli ganska lik min favoritförfattarlista. Men jag ska försöka variera mig lite och inte enbart ta författare som jag vill träffa på grund av att de skrivit några av mina favoritböcker. Fast några måste jag bara få ha med. Måste! 

  

Melina Marchetta
Jag har faktiskt redan träffat henne en gång, men det var alldeles för kort och jag var superblyg och fick knappt ur mig några ord alls. Därför vill jag väldigt gärna träffa henne igen. Det var dessutom magiskt att höra henne berätta om skrivandet och sina böcker, så det gör jag mer än gärna fler gånger.

J.K Rowling
Antagligen den författare (som jag inte träffat än) som jag vill träffa mest av alla. Jag menar, hur fantastiskt hade det inte varit? Drömmen! Men troligtvis hade jag blivit lika starstruck som när jag träffade Marchetta och inte kunnat få ur mig ett enda ord.  

Sarah J Maas
Jag har faktiskt inte läst en enda av Maas böcker - men jag ska, jag lovar! Däremot följer jag henne på twitter och hon verkar vara en otroligt härlig person. 

  

Veronica Roth
Vill jag träffa författaren bakom en av mina absoluta favoritserier? Yes, please! Btw, älskar hur Dauntless hon ser ut på alla sina bilder. 

Suzanne Collins
Samma som ovan. Skulle ge vad som helst (nästan) för att få höra henne berätta om sina böcker och skrivarprocessen. 

Amy Plum
Ännu en författare vars böcker jag inte läst än, men som jag följer flitigt på facebook. Hon har en så himla härlig personlighet och är alltid helt underbar mot sina fans. Sådant gillar jag! 

   

Jessica Khoury
Vid det här laget har ni nog förstått att jag följer väääldigt många författare på facebook/twitter/instagram även om jag inte läst någon av deras böcker. Khoury är inget undantag. Precis som med de andra som jag bara följer har jag fastnat för hennes härliga personlighet. Hon är dessutom ägare till världens sötaste hund, med det awesomeiga namnet Katara. Vet inte vem av dem jag vill träffa mest.  

Cassandra Clare
Jag älskar TMI (de tre första böckerna i alla fall), det gör jag verkligen, och det skulle vara väldigt roligt att höra henne berätta om böckerna, världen, skrivande och allt det där. Men den största anledningen till varför jag vill träffa henne är faktiskt för att jag skulle vilja att hon typ sammanfattade de där två kommande serierna (på sex böcker!!) för mig. De som ska utspela sig efter TMI, och sen efter den som utspelar sig efter TMI. (Ja, ni hör ju själva hur rörigt det är. Och låååångt) Jag vill ju veta vad som händer, men jag tror inte att jag någonsin kommer att orka läsa dem själv. Jag har ju nästan (men bara nästan!) gett upp hoppet om att ens avsluta TMI... 

Adrienne Kress
Jag tyckte väldigt mycket om The Friday Society och så fort jag läst färdigt mejlade jag författaren och frågade om det skulle komma en uppföljare. Hon berättade att hon redan hade planer på en uppföljare, men att allt berodde på hur det gick för första boken. Tråkigt nog gick det nog inte tillräckligt bra för jag har inte hört något om någon uppföljare (Snyft!) Därför vill jag såååå gärna träffa henne så att hon kan berätta för mig om Cora, Michiko och Nellies fortsatta äventyr.

J.R.R Tolkien
Ja, jag är medveten om att det här är helt omöjligt eftersom han inte lever längre. Men det är mitt inlägg, så jag bestämmer att han får vara med ändå. Jag menar, om det hade varit möjligt, hur häftigt hade det inte fått vara att träffa människan bakom Sagan om ringen-trilogin och Hobbit och allt annat som han skapat. Det hade varit väldigt mycket wow och ytterligare väldigt mycket wow. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar