2012-12-27

198 YA-böcker att se fram emot 2013

Det här året går mot sitt slut och det har enligt mig varit ett riktigt bra bokår. En massa intressanta YA-böcker har getts ut och det ser ut som att även 2013 kommer bli ett bra YA år. Här nedanför har jag gjort ett litet collage där jag samlat en del av de böcker som släpps under nästa år. Jag har endast tagit med de böcker som redan fått ett omslag, så det finns såklart väldigt många fler.

Hoppas att ni hittar några som verkar intressanta! Själv har jag redan satt ihop en lista med böcker jag vill köpa, varav många finns med i collaget, och den är riktigt, riktigt lång...


 // Frida


8 kommentarer:

  1. Herregud! Det är så många böcker att jag får panik! Hur ska jag kunna läsa alla?! Nästan alla verkar alltid så braa.. ;D

    SvaraRadera
  2. Är det bara jag som tycker att det är lite tråkigt att YA-omslagsvärlden domineras av tjejer på omslagen? Jag är så skeptisk mot sådana böcker numera att jag inte ens bryr mig om att titta på dem, för att se om de är intressanta eller ej. Riktigt tråkigt tycker jag, de skulle ju kunna vara lite mer fantasifulla.

    SvaraRadera
  3. Man känner verkligen ha-begäret växa när man ser de fina omslagen. Riktigt fint gjort! Satte själv ihop ett collage förra året på 100 böcker så jag vet hur lång tid det tar :p
    Annars så håller jag med Emelie om att det är rätt tråkigt (även om det är fint) att så många omslag pryds av antingen close-up på ett modellansikte eller tjejer i fina klänningar.

    SvaraRadera
  4. Oj, herregud! Gillar att det kommer mer och mer udda ungdomsböcker som inte bara handlar om "blyg tjej blir kär i snyggaste killen som kan dö för henne" utan om massor av knäppa, spännande och underbara saker (tillskillnad från de flesta svenska ungdomsböcker *hosthost*!) Ska bli kul att uppleva bokåret 2013 ;)

    SvaraRadera
  5. Här var det många böcker man ville läsa:D

    SvaraRadera
  6. Det finns så mycket här som jag vill hinna läsa! Fint collage :)

    SvaraRadera
  7. Omslagen är jättefina! De flesta iaf, vill läsa nu ;)

    SvaraRadera