2012-12-31

Hur gick det med våra mål...?

I slutet av 2011 satte vi upp lite mål för vårt läsande under 2012 och nu är det dags att se hur det gick...

Agnes mål 2012

Läsa minst 60 böcker (60/60)
Fem omläsningar (4/5)
Köpa fler engelska böcker (28/15)
Läsa en klassiker (1/1)
Bygga bokhylleplan (6/4)


Kommentar: Jag tycker det känns väldigt bra faktiskt att jag klarade nästan alla mina mål... Var bara en bok från att klara mitt omläsningsmål, men 4 blev det trots allt. Och ett tag kändes det ganska så omöjligt att jag skulle hinna läsa alla 60 böcker, men det klarade jag ändå! Jag måste faktiskt säga att jag ändå känner mig riktigt nöjd med mitt bok år.

Fridas mål 2012

Läsa minst 60 böcker (60/60)
Läsa minst 20 av mina olästa böcker i bokhyllan (27/20)
Fem omläsningar (3/5)
Läsa minst en bok av en debutförfattare 2012 ( 1/1)


Kommentar: Jag är faktiskt rätt nöjd eftersom jag klarade allt förutom omläsningsmålet. Visst hade jag önskat att jag hunnit med lite fler böcker, och allra helst lite fler "riktiga" (alltså inte extramaterial eller seriealbum) böcker, men jag är ändå nöjd att jag klarade av mitt mål att läsa 60 böcker.

Gemensamma mål 2012

Ordna åtminstone 1 tävling (4/1)
Åka till bokmässan i Göteborg √
Göra minst 5 gemensamma recensioner (3/5)


Kommentar: Tävlingar blev det ett par stycken under året och likaså en resa till bokmässan i Göteborg, men de gemensamma recensionerna lyckades vi aldrig riktigt med. Kan väl säga att det inte riktigt var vår grej. Det blev mest en massa flum, så vi håller oss nog till att skriva recensioner var för sig i framtiden. ^^ 


//Frida & Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar