2012-12-19

The Host: Bonuskapitel

I måndags så kunde man i The Host Sweden's julkalender läsa ett bonuskapitel (tillhörande The Host) som Stephenie Meyer skrev i samband med att filmatiseringen av The Host påbörjades. Bonuskapitlet finns med i de nyare utgåvorna av boken, men om man som jag har en gammal utgåva så är det ju otroligt roligt att kunna få läsa det i alla fall.

Note om bonus kapitlet
Klicka på bilden för att komma till bonuskapitlet. 


Bonuskapitlet är skrivet ur Melanie's PoV och ska vara mellan kapitel 58 och 59 i den "riktiga" boken. Det bästa hade förmodligen varit att läsa om The Host och återvända till bonuskapitlet när man kommit till rätt ställe, men nyfiken som jag är var jag tvungen att läsa direkt och det funkade det också. Jag kommer ihåg det mesta av historien då jag har läst om The Host ett par gånger, men visst, där var en del saker som jag inte riktigt kunde koppla ihop. Men det gjorde egentligen ingenting, för oj så fint och underbart kapitlet var. Så många känslor! Grät mig igenom i princip hela kapitlet. Inte för att det var speciellt sorgligt, utan för att det var så otroligt fint och för att jag på nytt insåg hur mycket jag faktiskt älskar den där boken. 

Alla som läst, och tyckte om The Host, bara måste läsa bonuskapitlet! Om ni inte redan gjort det, det vill säga. Tyckte galet mycket om det. Sällan man blir så berörd av sådana här extratexter, men det här var verkligen något extra.  Måste verkligen läsa om The Host snart! 

// Frida

4 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande! Måste dock läsa boken först.. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, Frida! Nu har jag läst och gillat. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips :) Tycker mycket om the host, så om det finns ett extrakapitel måste jag såklart läsa det :D

    Sv: Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskade the Host och kapitlet fanns med som extramaterial längst bak i min bok! Älskade det! :)

    SvaraRadera