2014-05-18

Nytt i bokhyllan: Kindle edition

Den senaste tiden har jag samlat på mig en hel massa böcker till min Kindle. Det är farligt när det enda som krävs är ett litet klick för att få boken till plattan. Inte gör det saken bättre att det är otroligt billigt också... 


The Diamond Thief Indigo Incite (The Indigo Trilogy, #1) Born of Illusion (Born of Illusion, #1) Dovetailed (Immortal Essence, #3)

The Diamond Thief är ett recensionsexemplar som jag fått via Netgalley. Den handlar om en tjej som är cirkusakrobat på dagen och tjuv på natten och utspelar sig i viktorianska London. Kommer förmodligen läsas väldigt snart. Indigo Incite vann jag i en tävling på någon engelsk bokblogg. Vet egentligen inte riktigt vad den handlar om, mer än att det är någon typ av paranormal/fantasy. Born of Illusion är en steampunkig historical fiction som handlar om en kvinnlig magiker. Har varit nyfiken på den länge så när jag hittade den för 1.99 dollar slog jag till. Dovetailed är sista delen i en sci-fi trilogi jag hört väldigt mycket gott om. Älskar omslaget!

Winter Queen (Fairy Queens, #1) The Boys of Summer (Summer, #1) Things I Can't Forget Fire & Flood (Fire & Flood, #1)

Winter Queen är första delen i en serie om älvor. Jag har första boken i författarens häxserie och när jag såg den här för ynka sju kronor kunde jag inte låta bli att klicka hem den med. Hoppas att den kan vara bra. The Boys of Summer är en somrig contemporary som jag snubblade över när jag slösurfade på amazon. Den har fått helt galet höga betyg på Goodreads så när den tillfälligt var helt gratis passade jag på att klicka hem den. Things I Can't Forget hittade jag på "Daily Deals" och eftersom jag har första boken i kompanjonserien hemma tänkte jag att det inte kunde skada att klicka hem den här. Fire & Flood har varit väldigt populär inom booktube den senaste tiden och jag var bara tvungen att köpa den så att jag kan få se vad det är som är så speciellt med den. 

If He Had Been with Me My Not So Super Sweet Life (My Super Sweet Sixteenth Century, #3) Poison Princess (The Arcana Chronicles, #1) Sweet Evil (The Sweet Trilogy, #1)

If he had been with me har jag velat läsa en mindre evighet, så gissa om jag blev glad när jag hittade den för 1.99! My not so super sweet life är tredje delen i en kompanjonserie som jag varit lite smånyfiken på. För 0.99 kan man våga chansa lite! Poison Princess har funnits på min TBR hur länge som helst och nu är den äntligen min. Jag har hört mycket gott om Sweet Evil, så även om jag inte är supersugen på paranormal för tillfället, tyckte jag att jag borde ge den en chans. 

Taken (Taken, #1) See Me Red Rising (Red Rising Trilogy, #1) Unremembered (Unremembered, #1)

Taken har inte fått den bästa kritiken direkt, men jag är ändå villig att ge den en chans. En till Wendy Higgins bok har hittat hem till mig, nämligen hennes nya See Me. Älskar folklore, så hoppas att jag ska tycka  mycket om den! Red Rising är lite av en chansning. Har inte hört jättemycket om den, men jag blev väldigt nyfiken efter att ha läst baksidetexten. Känns som en originell dystopi! Unremembered har länge funnits på min önskelista, så när jag hittade den för en billig peng slog jag till. 

Pushing the Limits (Pushing the Limits, #1) Reboot (Reboot, #1) Losing It (Losing It, #1) The Eternity Cure (Blood of Eden, #2)

Jag har velat läsa Pushing the Limits hur länge som helst så blev minst sagt glad när jag hittade den för 2 kronor. 2 kronor! Helt galet! Reboot har jag hört väldigt mycket gott om, så det ska bli väldigt spännande att läsa den! Losing it har en väldigt töntig titel och ett ännu töntigare omslag, men jag vill väldigt gärna prova på New Adult-genren, och just den här har fått väldigt fina recensioner. Eftersom jag har The Immortal Rules i paperback kommer jag förmodligen vilja ha The Eternity Cure i samma format, men när den bara kostade 1.99 i kindleformat kunde jag helt enkelt inte låta bli att klicka hem den.. 

Har ni läst någon av böckerna? Vad tyckte ni i så fall? 

//Frida

4 kommentarer:

  1. Härligt med så mycket nya böcker. :) Jag har läst Things I Can't Forget, Sweet Evil, Taken, Pushing the Limits, Reboot & The Eternity Cure. De tre första är bra/riktigt bra, och de tre sista tillhör mina favoritböcker, så du har en del bra läsning framför dig. :) Själv är jag rätt nyfiken på Born of Illusion, If he had been with me, & Unremembered, så jag ser fram emot dina recensioner, och jag hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Losing It. Ganska underhållande och fin historia. Har fortsättningen ståendes i bokhyllan :D

    SvaraRadera