2014-05-08

Nytt i bokhyllan: Sf-bokhandeln och bokrea


Wake och Lament inhandlades tillsammans med Stora boken om Mumin (ej på bild) på Bokus rea. Lament har jag redan läst, men jag ville gärna ha ett eget ex och Wake köpte jag mest för att den var otroligt billig. Betvingade köpte jag när Akademibokhandeln hade halva reapriset. Har inte läst första boken än, men omslagen är så vackra att jag bara måste äga böckerna. 


Dessa böcker hittade jag för halva reapriset när jag var i Kristianstad för ett tag sedan. Marcelo i den verkliga världen köpte jag mest på grund av det fina omslaget, men hoppas att boken kan vara bra den med. Tid att dö har jag hört massa gott om från Anna så den bara måste jag läsa. Som om hösten kom på sommaren är en svensk dystopi som jag helt missat, men som jag blev lite nyfiken på. Hoppas att den är bra.  



Dessa finingar hittade jag också i Kristanstad. Det är sällan jag blir besviken på böcker från Gilla Böcker, så Kaninhjärta och Hoppas var två förhoppningsvis väldigt bra tillskott i bokhyllan.


Efter att ha läst och älskat Dödens trubadur kunde jag inte annat än beställa hem den första boken i serien - Röd Skymning. Ser fram emot att besöka Ascentoria på nytt! 



Den här fina bokhögen inhandlades på Sf-bokhandeln när jag besökte Stockholm för några veckor sedan. Hade väldigt svårt att välja ut vilka böcker som skulle få följa med mig hem, men jag är väldigt nöjd med de som jag slutligen valde. Det blev fem nya serien och så en sista bok i en serie. The Final Empire är jag supermegataggad på efter allt gott jag hört om den. Ignite Me var jag tvungen att köpa eftersom just det formatet, som matchar mina andra böcker, verkar vara slut på alla andra ställen. Och självklart vill jag läsa den också! ^^  For Darkness Shows the Stars och The Elites har funnits på min önskelista länge, och nu kände jag att det var deras tur att bli inköpta. Falling Kingdoms fick följa med hem eftersom jag verkligen är sugen på mer fantasy. 


Har ni läst någon av dessa böcker? Vad tyckte ni i så fall? Någon som jag borde prioritera? 

//Frida

6 kommentarer:

  1. Jag har läst Röd skymning, Ignite Me & Falling Kingdoms, och jag rekommenderar alla. :) Är dock väldigt nyfiken på The Final Empire, så jag tycker att du ska läsa den först. :) Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har jag troligtvis massa bra läsning framför mig! Är faktiskt mest spänd på just den, så kommer förmodligen läsa den ganska snart. :)

      Radera
  2. Oj, många nya fina böcker!!

    SvaraRadera
  3. The Final Empire är verkligen sjukt bra! Det ska bli spännande att se vad du tycker om den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är grymt nyfiken på den, så ska läsa den så fort jag kan! :D

      Radera