2014-05-06

Top Ten Tuesday

Top Ten Tuesday anordnas varje tisdag av bloggen The Broke and The Bookish och går ut på att man ska lista sina topp 10 inom ett valt ämne.

Veckans tema är:
"Topp tio bokomslag jag skulle vilja rama in och hänga på väggen "

Det finns mängder av omslag som jag skulle vilja rama in och hänga på min vägg, men för att begränsa det lite har jag endast valt bland de böcker som jag äger. 


Blanche Neige The Book Thief
The Unbecoming of Mara Dyer (Mara Dyer, #1) Ignite Me (Shatter Me, #3)
The Night Circus The Raven Boys (The Raven Cycle, #1)
The Final Empire (Mistborn, #1) Shadow and Bone (The Grisha, #1)
Mardrömmar Incarnate (Newsoul, #1)

Vilka omslag skulle ni välja? 

// Frida

4 kommentarer:

  1. Det där Snövit omslaget är ju fantastiskt, och Mara Dyer var nära att hamna på min lista med. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Benjamine Lacombe gör otroligt vackra illustrationer. Man skulle vilja rama in varenda bild i boken och hänga upp på väggen. :)

      Radera
  2. Det finns så många snygga omslag. Gillar också Tahereh Mafis, ögonen är så fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela den serien har fantastiska omslag, men det senaste är nog min favorit ändå. :)

      Radera